akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

بلوک های استایروفوم EPS ساختمانی

بلوک های استایروفوم EPS  ساختمانی

 

کاربرد بلوک های استایروفوم EPS  ساختمانی در پشت بام ها، حیاط خلوت، فضاهای خالی، عایق دیوار، عایق اسلب، سرد خانه ها، نمای ساختمان یا مجتمع، بام های تجاری،  EIFS و در بسته بندی و عایق بندی و … می باشد. استایروفوم ها و یونولیت ها در انواع مختلفی وجود دارد که از چگالی ۱۰ تا ۶۰ متغیر است.

 

استایروفوم ها

Expanded Polystyrene (EPS)  ، پلی اتیلن (PET) سبک، بسته بندی شده و عایق فوم پلاستیکی است که از دانه های جامد پلی استایرن ( EPS ) ساخته شده است. دانه های EPS گسترش یافته و سپس به بلوک های بزرگ EPS تبدیل شده و سپس در دیوارها، سقف ها، کف ها، اتاق زیر شیروانی، فضاهای خزنده،  EIFS، گچ و اشکال معماری استفاده می شود.  EPS دارای انعطاف پذیری بالا و ارزش عایق بندی بالایی است. در برابر جذب رطوبت نیز مقاومت دارد.

EPS  مواد ایده آل، مقرون به صرفه و آسان برای استفاده در تمام انواع ساختمان ها، از خانه ها و ادارات گرفته تا کارخانه ها و مدارس است. StarRfoam  مطابق با الزامات استاندارد  ASTM C578، (مشخصات استاندارد برای سختی) می باشد.

عملکرد حرارتی

مقاومت حرارتی، شاخص مقاومت یک ماده به جریان گرما است. هرچه مقدار R بالاتر باشد، مقاومت در برابر جریان گرما (Btu) بیشتر است و در مجموع عایق بهتری است.   ۹۸  درصد EPS  را هوا تشکیل داده است و به همین دلیل یک عایق حرارتی بسیار عالی است و نسبت به عایق های دیگر نسبتا ارزان تر است. مزیت EPS  این است که با عوامل دمایی مانند HCFC تولید نمی شود و بنابراین مقدار R پایدار است و با گذشت زمان تغییر نمی کند.

ذخیره سازی و نگهداری استایروفوم

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در دراز مدت موجب زرد شدن سطح ناشی از نور ماوراء بنفش می شود، و این تاثیر زیادی بر خواص مکانیکی دارد. EPS اگر در خارج از منزل  نگهداری می شود، باید از پوشش پلی اتیلن مات، tarps  یا مواد مشابه برای آن استفاده کرد.

محدودیت ها

از محدودیت های ساخت EPS این است که باید دستگاه های تولید کننده توسط QC تأیید شوند و QC آن مجموعه تولید کننده را به رسمیت بشناسد.  EPS هایی که استاندارد ساخته شده باشند گاهی تا حدود ۳۰ سال نیز استفاده می شوند و کار می کنند زیرا ترکیبات به کار رفته شده در آن ها  دارای ارزش R-Value  بالا و مقاومت سفت و محکم است.

سلب مسئولیت:

عایق پلاستیک حرارتی قابل احتراق است و باید از شعله و دیگر منبع گرما محافظت شود. برای این کار نیاز به یک مانع حرارتی دارید تا از حرارت ممانعت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.