akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

معرفی دانشگاه تورنتو کانادا


قسمت دوم: معرفی زبان مردم کانادا

مردم کانادا به زبان های بسیاری  سخن می گویند، بازتابی از تاریخ طولانی کشور و ریشه های استعماری باعث بوجود آمدن این عامل شده است. از دیدگاه رسمی، کانادا یک کشور دو زبانه است که هر دو زبان فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان های ملی به رسمیت شناخته می شوند، اما زبان های غیر رسمی ای که در این کشور صحبت می شود از زبان آلمانی و اسپانیایی به پنجابی و چینی نیز می رسد. این شامل تعداد زیادی از زبان های مادری است که می تواند در سراسر کشور شنیده شود، به ویژه در شمال کانادا. بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری، بیش از ۵۰ زبان متمایز وجود دارد و بسیاری از زبانهای بومی بیشتر در کانادا صحبت می شوند که به ۱۱ گروه زبان بومی طبقه بندی می شوند. از آنها، فقط Ojibway، Inuktitut و کری توسط گروهی از سخنرانان به اندازه کافی بزرگ صحبت می شود که در نظر گرفته شود. زبان های سلیشان نیز در Plateau شمال غربی استفاده می شود، در حالی که زبان ایروکو و زبان Algic در منطقه فرهنگی شرقی وودگلز صحبت می شود. اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید بهتر است زبان های انگلیسی و فرانسه را یاد داشته باشید ، اگر علاقه مند هستید تا بفهمید مردم کانادا به چه زبان هایی صحبت می کنند تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

زبان های دیگر صحبت شده در کانادا

مانند ایالات متحده، کانادا تبدیل به یک ذوب گرانشی از قومیت ها، فرهنگ ها و زبان های مختلف می شود. آمار کانادا نشان می دهد که در حالی که اکثر مردم کانادا در زبان انگلیسی به زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت می کنند، یکی از هر شش نفر گزارش کرده است که زبان مادری غیر از انگلیسی یا فرانسوی دارد. این نظرسنجی همچنین می گوید که سریع ترین گروه های زبان در حال رشد در کشور، کسانی هستند که به طور منظم در آسیا و خاورمیانه صحبت می کنند.
در پایین، ما بیست و ده زبان صحبت شده در کانادا را شامل می شود – زبان هایی که در کانادا صحبت می شود، تعداد کل سخنرانان و درصد جمعیتی که آنها نمایندگی می کنند:

معرفی زبان مردم کانادا
معرفی زبان مردم کانادا

انگلیسی ۲۰،۵۸۴،۷۷۵ (۶۷٫۱٪)
فرانسوی ۶،۶۰۸،۱۲۵ (۱۹٫۱٪)
چینی ۷۹۰،۰۳۵ (۲٫۶٪)
پنجابی ۵۰۰،۰۰۰ (۱٫۰٪)
اسپانیایی ۲۰۹٫۹۵۵ (۰٫۷٪)
ایتالیایی ۱۷۰،۳۳۰ (۰٫۶٪)
هلندی ۱۵۹،۴۴۰ (۰٫۶٪)
اوکراین ۱۴۸،۰۹۰ (۰٫۵٪)
عربی ۱۴۴،۷۴۵ (۰٫۵٪)
آلمانی ۱۲۸،۳۵۰ (۰٫۴٪)
تاگالوگ ۱۱۹،۳۴۵ (۰٫۴٪)
ویتنامی ۱۱۱،۴۴۰ (۰٫۴٪)
پرتغالی ۱۰۳،۸۷۵ (۰٫۳٪)
اردو ۱۰۲،۸۰۵ (۰٫۳٪)
لهستانی ۱۰۱،۵۷۵ (۰٫۳٪)
کره ای ۱۰۱،۵۰۰ (۰٫۳٪)
ایرانیان ۹۷،۲۲۰ (۰٫۳٪)
روسیه ۹۳،۸۰۵ (۰٫۳٪)
تامیل ۹۲٫۶۸۰ (۰٫۳٪)
یونان ۵۵،۱۰۰ (۰٫۲٪)
گجراتی ۵۲۷۱۵ (۰٫۲٪)

استان هایی که بیشترین درصد جمعیت خاص آنها به زبان فرانسوی یا انگلیسی به عنوان زبان اولشان صحبت می کنند، بریتیش کلمبیا ۱۶٫۶ درصد است. انتاریو، ۱۶٫۱ درصد؛ مانیتوبا، ۱۰٫۱ درصد؛ و آلبرتا ۹٫۸ درصد است. از سوی دیگر، بزرگترین جمعیت سخنرانان خارجی را می توان در انتاریو یافت (۱،۹۳۴،۲۳۵)؛ پس از آن بریتیش کلمبیا (۶۷۶،۹۱۱)؛ به دنبال کبک (۵۶۲،۸۶۰).

زبانهای بومی کانادا

در طول قرن گذشته یا بیشتر، تقریبا ۱۰ زبان زبان بومی که یک بار شکوفایی در کانادا داشته اند، منقرض شده اند و حداقل ده ها نفر در معرض آن قرار دارند. از سال ۱۹۹۶، تنها سه نفر از پنجاه زبان بومی زبان بومی – کری، Inuktitut و Ojibway – به اندازه کافی جمعیت به اندازه کافی امن از خطر انقراض در دراز مدت بود. این وضعیت تکان دهنده ای نیست که وضعیت فعلی را در نظر بگیرید. از حدود ۸۰۰،۰۰۰ نفر که هویت یا قومیت بومی را ادعا می کردند، فقط یک چهارم گفتند زبان بومی زبان مادری آنهاست و حتی زبان کمتری در خانه می گویند.
پنجاه زبان بومی در کانادا متعلق به ۱۱ زبان اصلی خانواده است: ۱۰ خانواده زبان اول کشور و Inuktitut. برخی از این خانواده ها بزرگ و قوی هستند، در حالی که دیگران کوچک و آسیب پذیر هستند.

سه خانواده بزرگ زبان به طور کلی ۹۳ درصد از افراد دارای زبان مادری بومی هستند. تقریبا ۱۵۰،۰۰۰ نفر، Algonquian به عنوان زبان اول خود، یک خانواده زبان که شامل کری و Ojibway هستند. ۲۸،۰۰۰ دیگر دارای زبان Inuktitut به عنوان زبان مادری خود هستند و ۲۰،۰۰۰ آن Athapaskan است. خانواده های باقی مانده هشت زبان تنها ۷ درصد از افرادی که دارای زبان اول زبان بومی هستند را تشکیل می دهند، نشان دهنده میزان نسبی نسبی این زبان ها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.