akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

یونولیت ها یا استایروفوم ها

یونولیت ها یا استایروفوم ها

یونولیت ها همان پلی استایرن های انبساطی یا EPS هستند که در برخی کشورها به نام استایروفوم یا پلاستوفوم نیز شناخته می شوند. امروزه از این مواد استفاده های بسیار زیادی می شود بلکه هر روز بر کاربرد های آن ها نیز افزوده می شود. در این مقاله به بررسی برخی از پروژه ها که در آن ها از یونولیت ها و یا استایروفوم ها استفاده شده است، می پردازیم.

EPS  عایق الکتریکی با کارایی بالا برای زمستان های سرد

یکی از شهروندان کشور سرد مونتانا، قصد داشت که سقف خانه اش را برای زمستان سرد مونتانا، عایق کند. او این کار را با استفاده از یونولیت ها انجام داد. یونولیت مورد استفاده ی او با ضخامت ۱۱ بود. از این نوع EPS برای عایق تمام خانه به جز پنجره ها و درها استفاده کرد. جالب است بدانید که در تمام این خانه از هیچ بتنی استاده نشده است و از سیستم پایه چوب برای ساخت زیرزمین و یک طبقه آن استفاده شده است. این کار او، با استفاده از چوب و یونولیت ها، موجب شده است که از اتلاف انرژی به شکل بسیار خوبی جلوگیری شود و بهره وری انرژی بالاتر شود.

عایق بندی سقف ساختمان های فلزی با استفاده از یونولیت ها

ارزان ترین راه برای عایق بندی سقف یک ساختمان فلزی، عایق پلی استایرن است.EPS  با تراکم اسمی یک پوند در هر فوت مکعب، مقرون به صرفه ترین ارزش R موجود است. استفاده از استایروفوم ها در عایق بندی سقف های فلزی، باعث شده است که علاوه بر نصب آسان آن، رنگ سفید آن فضای داخلی را روشن تر نماید.

EPS  برای عایق کردن سقف، دیوار ساختمان های فلزی و میله های پلاستیکی استفاده می شود. پانل ها در ضخامت های مختلفی وجود دارند و دارای  R متفاوتی هستند. همچنین ابعاد آن ها را می توان مطابق با تیرچه ها دقیقا در آورد.

استایروفوم یک عایق اقتصادی برای کف های تابشی

یکی از انواع یونولیت به نام EPS 2 یک عایق اقتصادی برای کف های تابشی است.EPS 2  (چگالی ۲ میلی متر)، دارای مقدار R 4.35 در هر اینچ است، بنابراین یک پانل ضخیم ۲٫۳ اینچ است که  R-Value 10  را فراهم می کند. EPS  معمولا ارزان تر از پلی استایرن اکسترود شده است و دارای مقاومت فشاری مشابه است. یونولیت ها انواع دیگری نیز دارند مانند یونولیت ورقی یا یونولیت بسته بندی که کاربرد آن مشخص است.

استفاده از استایروفوم ها در سقف های کاذب

EPS22 Geofoam  نوعی دیگر از انواع استایروفوم است که در واقع یک سقف کاذب عایق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.