akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد جغرافیای کانادا

۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد جغرافیای کانادا

در این مقاله ما ۱۰ واقعیت شگفت انگیز در مورد جغرافیای کانادا به شما معرفی می کنیم . اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانید از این مکان ها بازدید کنید.

طولانی ترین ساحل

۱٫ اگر شما قصد پیاده روی در کنار ساخل برای مدت طولانی دارید کانادا بهنرین مکان است. کانادا با ۲۴۳،۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی  طولانی ترین میبر ساحلی در جهان است. اگر شما هر روز ۲۰ کیلومتر راه بروید، ۳۳ سال طول خواهد کشید. سواحل ۵۲۴۵۵ جزیره بخش بزرگی از آنچه خط ساحلی را طولانی می سازد.

بیشترین دریاچه های آب شیرین

بیشترین دریاچه های آب شیرین
بیشترین دریاچه های آب شیرین

۲٫ این کشور دارای جریان آب از دریاچه های بزرگ، کانادا بزرگترین منبع آب شیرین در جهان، کمی شگفت انگیز است که سواحل دریای سنت لارنس (جایی که مخلوط تازه و آب شور) یکی از بزرگترین و عمیق ترین دره ها است. آب شیرین به طور فزاینده ای با آب شور برای حدود ۲۵۰ کیلومتر از ایل دالان، نزدیک کبک به Pointe-des-Monts، در شمال شرقی Baie Comeau در ساحل شمال ساحل سنت لارنس، مخلوط می شود.

قدیمی ترین سنگ های زمین

۳٫ قدیمی ترین سنگ های شناخته شده در زمین – ۲۵۰ میلیون سال پیش از سنگ های شناخته شده دیگر – در کانادا یافت می شود. سنگ های ۴٫۲۸ میلیارد ساله در سال ۲۰۰۱ توسط زمین شناسان کشف شد و در ناحیه کشف شده در ساحل شرقی خلیج هادسون در شمالکبک یافت شد.

بزرگترین شناور ضربه شناخته شده در کانادا

۴٫ بزرگترین شناور ضربه شناخته شده در کانادا (و دومین بزرگترین در زمین) در نزدیکی سودبوری، انتاریو یافت می شود. دهانه ۱۳۰ کیلومتری که شناخته شده است به عنوان حوضه Sudbury. اعتقاد بر این است که تأثیر یک شهاب سنگ ۱۰ کیلومتر باعث ایجاد حوضه Sudbury در ثانیه حدود ۱٫۸۵ میلیون سال پیش شد.

بزرگترین پینگ

۵٫ پینگ های ما بزرگتر از شماست. منطقه دلتای Mackenzie مناطق شمال غربی این منطقه بزرگترین غلظت پینگو (در حدود ۱،۳۵۰) و بزرگترین در جهان است. پینگو یک تپه یخ کوهی است که معمولا به صورت کماندار شکل می گیرد که تنها در مریخ زندگی می کند. آنها شکل می گیرند وقتی که انجماد آب زیر سطح تحت فشار قرار می گیرد و از چند متر تا چند ده متر بلند می شود.

بیشترین دریاچه

بیشترین دریاچه
بیشترین دریاچه

۶٫ میلیون ها دریاچه در کانادا وجود دارد، بنابراین به سختی تعجب آور است که کشور ما دارای حوضه های بیشتر دریاچه ای نسبت به هر کشور دیگری است. آنها هم اغلب بزرگ هستند، با ۵۶۳ دریاچه بزرگتر از ۱۰۰ کیلومتر مربع.

آب هایی که هرگز در آن غرق نمی شوید

۷٫ آب غوطه ور است که غیر ممکن است غرق شود؟ به سمت دریای مرده بروید، درست است؟ یا به دریاچه کوچک منیتو ساسکاچوان بروید. با استفاده از چشمه های زیرزمینی، ۱۳٫۳ کیلومتر مربع دریاچه دارای غلظت معدنی نمک ۱۸۰،۰۰۰ میلی گرم در لیتر است و آب بسیار زیاد است.

طولانی ترین ساحل آب شیرین

۸٫ Wasaga Beach در انتاریو طولانی ترین ساحل آب شیرین در جهان است. این دریاچه در امتداد ساحل خلیج گرجستان دریاچه هورون ۱۴ کیلومتر است. این یک ماسه لوتا است!

بیشترین طول جغرافیایی

۹٫ در عرض جغرافیایی ۵۰ ° ۲۶ ‘و طول جغرافیایی ۱۰۴ ° ۳۷’، رجینا شهر کانادایی است که نزدیکترین مرکز جغرافیایی آمریکای شمالی است.

تنها استان دو زبانه

۱۰٫ تنها استان رسمی دو زبانه کشور است؟ نیوبرانزویک، جایی که حدود ۳۳ درصد از مردم به زبان فرانسه صحبت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.