akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

جمعیت سنت جانز در سال ۲۰۱۸



جمعیت سنت جانز در سال ۲۰۱۸

سنت جانز یک شهر واقع در نیوفاندلند و لابرادور است. این نه تنها سرمایه، بلکه بزرگترین شهر نیز به شمار می رود که جمعیت آن ۱۰۸،۸۶۰ نفر در زمان سرشماری سال ۲۰۱۶ است. این شهر با توجه به موقعیتی که دارد پذیرای مهاجران از کشور های دیگر است . اگر شما قصدمهاجرت به کانادا را دارید این شهر می تواند انتخاب خوبی باشد.

جمعیت شهری سنت جانز  ۱۷۸،۴۲۷ نفر ثبت شده است، در حالی که جمعیت مترو بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر است. این شهر شرقی ترین شهر آمریکای شمالی است. شهر سنت جانز یک تاریخ طولانی و جالب دارد که در زمان  ۱۴۹۷ تأسیس شده است .

جمعیت شناسی سنت جانز

داده های مربوط به سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا نشان می دهد که بیش از ۴،۰۰۰ اقلیت وجود دارد که بخشی از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند . بزرگترین گروه اقلیت از جنوب آسیا است که ۱٫۲ درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند. کانادایی های چینی و سیاه پوستان نیز بخشی از گروه های قابل مشاهده اقلیت های شهر هستند. در این شهر بیش از ۴۳۰۰ آبادیس وجود دارد که بیش از ۴٪ جمعیت آن را تشکیل می دهد.

اکثریت مردم سنت جانز از زبان انگلیسی هستند که ۴۵٫۵٪ جمعیت را تشکیل می دهند. ۴۱٫۱٪ از جمعیت کانادایی، ۳۱٫۳٪ از تبار ایرلندی، ۸٫۳٪ از تبار اسکاتلندی، ۴٫۶٪ تبار فرانسوی و ۲٫۱٪ از تبار آلمانی هستند.

بیش از ۹۶٪ از مردم فقط انگلیسی صحبت می کنند. کمتر از ۱٪ صحبت می کنند فرانسوی یا فرانسوی و انگلیسی، در حالی که ۳٫۴۳٪ زبان های دیگر صحبت می کنند.

طبق داده های سرشماری سال ۲۰۱۱، تقریبا نیمی از جمعیت روم کاتولیک هستند. ادیان دیگر عبارتند از آنجلیکان، کلیسای متحد و پنطیکاستی. بیش از ۱۱٪ مذهب را دنبال نمی کنند.

st. john's Demographics
st. john’s Demographics

تاریخ سنت جانز

شهر سنت جانز در سال ۱۴۹۷ تاسیس شد. این یکی از قدیمی ترین شهرک های اروپایی محسوب می شود. این شهر بعدها در سال ۱۵۸۳ تحت یک منشور سلطنتی ملکه الیزابت اول تاسیس شد. با این حال، آن بلافاصله حل نشد. سنت جانز در واقع به عنوان یک جامعه دائمی در سال ۱۶۳۰ تاسیس شد. این به دلیل قانون انگلیسی به طور دائم حل نشد.
در طول قرن هفدهم، زمانی که سنت جانز تغییرات قابل ملاحظه ای را در جمعیت خود آغاز کرد. شمار جمعیت حتی در ماه های تابستان بالاتر بود که ماهیگیران برای زندگی و ماهی به شهر می آمدند. در سده ی هجدهم میلادی، سنت جانز در فرانسه مورد حمله قرار گرفت و در سال ۱۷۰۸ دستگیر شد. این شهر در طی جنگ هفت ساله تسلیم شد. این قرن ۱۸ بود که باعث تغییرات بزرگی در شهر شد، از جمله جمعیت رو به رشد و ایجاد کلیساها.

بندر در جنگ جهانی دوم برای حمایت از نیروی دریایی سلطنتی و نیروی دریایی کانادا استفاده شد. آمریکایی ها همچنین پایگاه نیروی هوایی ارتش را در سنت جان ایجاد کردند.

در دهه ۱۹۹۰، اقتصاد شهر تحت تاثیر سقوط ماهیگیری ماهیگیری قرار گرفت. ده سال با کاهش جمعیت و نرخ بیکاری بالا گذشت. با این حال، اقتصاد به دلیل موقعیت شهر به چندین میدان نفتی بهبود یافت. این کشور تقریبا نیمی از تولیدات اقتصادی استان را تامین می کند و شاهد رونق جمعیت و توسعه است.

رشد جمعیت

سنت جانز در طول سالها از لحاظ جمعیت، دوره ای از سقوط و سقوط را تجربه کرده است. نزدیکی آن به میدان های نفت سفید رز، هبیریا و Terra Nova موجب رشد اقتصاد و منجر به جمعیت رو به رشدی شده است که بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ ۲٫۵٪ افزایش یافته است. قبل از آن، دوره پنج ساله بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ رشد ۵٫۵٪ چندین سال کاهش جمعیت در دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰s. از آنجایی که شهر اکنون مرفهتر است، انتظار می رود که جمعیت بیشتر شود و تا سال ۲۰۳۱ میلادی بیش از ۱۱۵،۰۰۰ نفر باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.