akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

اجازه اقامت موقت کانادا TEMPORARY RESIDENT PERMIT

اجازه اقامت موقت کانادا

TEMPORARY RESIDENT PERMIT

اجازه اقامت موقت چیست؟

هنگامی که یک فرد مانند یک مهاجر دائمی یا ساکن موقت مایل به ورود به کانادا با اجازه اقامت موقت کانادا TEMPORARY RESIDENT PERMIT می شود، باید شرایط و مقررات مربوط به پذیرش  مهاجرت به کانادا را برآورده کند. دو  تا از مهم ترین  عوامل پذیرفتنی بهداشت و امنیت است.

افراد ممکن است براساس عوامل متعددی از قبیل داشتن بیماری مسری یا مشارکت در فعالیت های جنایی، به کانادا غیرقابل پذیرش باشند. در هنگام تعیین پذیری، عوامل متعددی مورد توجه قرار می گیرند.

با این حال، اگر شما غیر قابل قبول هستید، راهی برای غیرقابل پذیرش بودن “در حالت تعلیق” وجود دارد، که به شما اجازه ورود به کانادا را می دهد. این مجوز اقامت موقت یا TRP نامیده می شود. آن را با یک ویزای اقامت موقت (TRV) اشتباه نگیرید.

TRP چیست؟

TRP یک سند است که برای افراد غیرقانونی به کانادا صادر می شود و به آنها اجازه می دهد موقتا وارد کشور شوند.

ایده TRP این است که فرصتی برای افرادی که براساس مسائل بهداشتی یا جنایی غیرمجاز وارد کشور کانادا می شوند و یا در کانادا اقامت دارند اگر فرصتی برای حضور در کانادا وجود داشته باشد.

ویژگی های خاص اجازه اقامت موقت

اجازه اقامت موقت، مانند ویزا، محدود به یک دوره زمانی مشخصی است که شما نیاز دارید تا کسب و کار فوری در کانادا انجام دهید. دلایل شرایط قانونی ممکن است از یک کنفرانس مهمی برای بازدید از یک فرد بیمار متفاوت باشد.

مدت زمان یک TRP بستگی به مجازات جنایی که ممکن است در خدمت شما باشد. در حقیقت، در شرایط خاص، شما ممکن است هنگامی که بخشی از حکم خود را خدمت می کنید یک TRP دریافت می کنید.

TRP برای مدت سه ساله صادر می شود و ممکن است از داخل کانادا تمدید شود.

یک کلمه کلیدی در صدور مجوز اقامت موقت یک تعادل است. افسر ویزا نیاز شما را به وارد کانادا در برابر خطرات بهداشت و امنیت کانادایی خواهد کشاند. مهم است که بتوانید نیاز خود را برای ورود به کانادا توجیه کنید.

TRP قابل استفاده مجدد نیست این بدان معنی است که شما نمیتوانید کانادا را ترک کنید و دوباره آنرا با TRP وارد کنید. برای انجام این کار، در زمان صدور مجوز ویژه باید دریافت شود. این حق ماموریت مهاجرت است که در هر زمانی TRP خود را لغو کند.

درخواست مجوز اقامت موقت

شما می توانید درخواست TRP را در کنسولگری کشور خود درخواست کنید. در این مورد، زمان پردازش از ۳ تا ۶ ماه طول می کشد. یا اگر شما یک شهروند آمریکایی هستید، شما ممکن است برای یک TRP در مرز درخواست کنید و فقط باید چند دقیقه منتظر بمانید.

برای دریافت TRP، شما باید یک پرونده برای TRP با اسناد پشتیبانی ارسال کنید. در این، شما باید علت عدم پذیرش خود را توضیح دهید و نیاز خود را به کانادا وارد کنید. این درخواست ممکن است برای کشورهای معاف از ویزا متفاوت باشد.

درخواست شما برای TRP باید به کنسولگری در کشور شما ارسال شود. بسته به جایی که شما درخواست را ارسال کردید، زمان پردازش ممکن است متفاوت باشد.

TRP برای شهروندان و اقامت دائم ایالات متحده آمریکا

اگر شما یک شهروند ایالات متحده یا یک اقامت دائم هستید، می توانید مستقیما در مرز اعمال کنید. مزیت بزرگ در اینجا زمان است زیرا ممکن است TRP در عرض چند دقیقه شما را صادر کند.

نواقص این است که شما ممکن است در یک بندر ورودی رد شوید و ممکن است تحت تاثیر قرار دادن اقامت خود قرار گیرد. در عوض، شهروندان ایالات متحده و ساکنان دائمی می توانند درخواست یک TRP را در یک کنسولگری ثبت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.