با توجه به اینکه پروسه طراحی و چاپ بنر پروسه ای هزینه بردار است دقت در چگونگی انجام آن از مرحله طراحی تا چاپ بسیار حائز اهمیت است. هر گونه اشتباه یا ندانم کاری در پروسه چاپ بنر می تواند برای روند بازاریابی شما نتیجه ای معکوس در بر داشته باشد. برای پیش گیری از این اشتباهات و دستیابی به نتیجه ی موفقیت آمیز در مرحله اول باید به تحلیل و بررسی خطاهای دیگران پرداخت و از آنها درس گرفت. با تحلیل و بررسی 5 مورد از اشتباهات رایج در چاپ بنر در این مقاله با شما خواهیم بود.
مکان نصب بنر یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند تاثیرگذار بودن این شیوه تبلببغاتی را تضمین کند.
در هنگام انتخاب مکان مناسب برای نصب بنر تبلیغاتی باید به نکات زیر توجه کنید:
با توجه به نکاتی که در این بخش از مقاله ذکر شد در می یابیم که یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چاپ بنر انتخاب مکان نصب و به تبع آن انتخاب سایز بنر اشتباه است.
انتخاب یک عکس با کیفیت و جذاب بهتر است از استفاده بی رویه از عکس های بی کیفیت
این شعاری است که بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در زمینه چاپ بنر سر می دهند. شرکت هایی که برای طراحی بنر خود از عکس های زیادی استفاده می کنند، بسیار کار اشتباهی را در طراحی بنر انجام می دهند زیرا یک عکس جذاب می تواند نگاه مخاطب را به قدری به خود جذب نماید که حتی نام برند تبلیغ کننده را با آن عکس به خاطر بسپارد.
یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چاپ بنر این است که از در بنر تبلیغاتی خود از چندین عکس بی کیفیت استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر کس کیفیت را فدای کمیت کرده شکست خورده.
بنر تبلیغاتی که عنوان ندارد صد در صد بیننده خود را به سرگردانی می کشاند. پر واضح است که یک بنر تبلیغاتی نصب شده در یک نقطه شلوغ از شهر میزبان مخاطبانی است که خیلی فرصتی برای مطالعه ندارند پس با انتخاب یک عنوان مناسب و کاربردی با یک جمله کار را تمام کرده و هدف تبلیغ خود را به مخاطب القا کنید.
نکته مهم: بنری دارای قدرت بیان کافی می باشد که عنوان مناسبی در آن استفاده شده باشد.
استفاده از نام و لوگوی شرکت برای عنوان بنر کار اشتباهی در طراحی بنر می باشد. این موضوع به خصوص برای شرکت هایی که به صورت نوپا در این زمینه فعالیت دارند صدق می کند زیرا ابتدا باید روی عنوان بنر خود کار کنند و بعدها روی برند و یا لوگو کار کنند.
یکی از اشتباهات رایجی که طراحان در بنر انجام می دهند استفاده از متن طولانی می باشد. بنابراین بهتر است از متن های کوتاه و پر مفهوم برای بنر خود استفاده کنید حتی اگر دو جمله باشد. .خیلی ها هستند که تصورشان این است که چون برای چاپ بنر هزینه کرده اند پس باید همه آنچه می خواهند به مشتریانشان بگویند در دل بنر جای دهند. ما در این بخش از مقاله مجددا تاکید می کنیم که این کار بسیار اشتباه است.
نه آدرس مکان نه ایمیل نه شبکه های اجتماعی، فقط و فقط شماره تماس یا وب سایت خود را در بنر تبلیغاتی تان بنویسید.
اطلاعات تماس تنها پل ارتباطی بین مخاطبان و شما می باشد. پس توجه به آن بسیار مهم است که آن را در بنر خود به کار ببرید و گرنه طراحی بنر کار بیهوده ای خواهد بود. البته در نوشتن اطلاعات تماس با تمام جزئیات نباید زیاده روی کنید زیرا مخاطبان زمان کافی برای ثبت آن نخواهد داشت پس بهترین راه حل درج وب سایت یا یک شماره تماس به صورت درشت می باشد تا مخاطبان بتوانند آن را به ذهن بسپارند.
امیدواریم با شناخت کامل اشتباهات رایجی که در طراحی و چاپ بنر تا کنون شاهد آن بوده ایم بتوانید قدمی در باب پیشگیری از رخ داد مجدد آنها برداشته و در زمینه چاپ بنر موفق باشید.