akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

تحلیل و بررسی اشتباهات رایج در طراحی و چاپ بنر

تحلیل و بررسی اشتباهات رایج در طراحی و چاپ بنر

با توجه به اینکه پروسه طراحی و چاپ بنر پروسه ای هزینه بردار است دقت در چگونگی انجام آن از مرحله طراحی تا چاپ بسیار حائز اهمیت است. هر گونه اشتباه یا ندانم کاری در پروسه چاپ بنر می تواند برای روند بازاریابی شما نتیجه ای معکوس در بر داشته باشد. برای پیش گیری از این اشتباهات و دستیابی به نتیجه ی موفقیت آمیز در مرحله اول باید به تحلیل و بررسی خطاهای دیگران پرداخت و از آنها درس گرفت. با تحلیل و بررسی 5 مورد از اشتباهات رایج در چاپ بنر در این مقاله با شما خواهیم بود.

اشتباه رایج 1: انتخاب اشتباه مکان نصب و به تبع آن انتخاب اشتباه سایز بنر           

مکان نصب بنر یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند تاثیرگذار بودن این شیوه تبلببغاتی را تضمین کند.

نکات مناسب برای چاپ بنر

در هنگام انتخاب مکان مناسب برای نصب بنر تبلیغاتی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مکان مورد نظر خیلی بالا یا خیلی پایین نباشد. بهترین ارتفاع برای نصب بنر از کف معبر بین 2 تا 2.5 متر است.
  • از مکانی برای نصب بنر خود استفاده کنید که روشنایی آن در شب به اندازه کافی باشد
  • پیش از طراحی بنر مکان نصب آن را مشخص کرده و در طراحی خود عوامل محیطی تاثیرگذار را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر بنر تبلیغاتی شما قرار است رو به روی یک دانشگاه نصب شود بهتر است در طراحی آن از رنگ های جذاب و جوان پسند استفاده شود و یا می توان در طراحی آن از حجم بیشتری نوشته استفاده کرد چرا که جامعه دانشجویی اهل مطالعه است و احتمال اینکه کل محتوای بنر تبلیغاتی شما را مطالعه کند خیلی زیاد است.
  • بنر های تبلیغاتی خود را در ابعاد بزرگ چاپ کنید. درست است که چاپ بنر تبلیغاتی بزرگتر هزینه بیشتری را نیز در بر دارد اما قطعا و صد البته که تاثیرگذاری آن بسیار بیشتر است از بنر های تبلیغاتی با سایز کوچک.

با توجه به نکاتی که در این بخش از مقاله ذکر شد در می یابیم که یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چاپ بنر انتخاب مکان نصب و به تبع آن انتخاب سایز بنر اشتباه است.

اشتباه رایج 2: انتخاب عکس ضعیف در طراحی

انتخاب یک عکس با کیفیت و جذاب بهتر است از استفاده بی رویه از عکس های بی کیفیت

این شعاری است که بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در زمینه چاپ بنر سر می دهند. شرکت هایی که برای طراحی بنر خود از عکس های زیادی استفاده می کنند، بسیار کار اشتباهی را در طراحی بنر انجام می دهند زیرا یک عکس جذاب می تواند نگاه مخاطب را به قدری به خود جذب نماید که حتی نام برند تبلیغ کننده را با آن عکس به خاطر بسپارد.
یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چاپ بنر این است که از در بنر تبلیغاتی خود از چندین عکس بی کیفیت استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر کس کیفیت را فدای کمیت کرده شکست خورده.

چاپ بنر

اشتباه رایج 3: طراحی بنر تبلیغاتی  بدون عنوان

بنر تبلیغاتی که عنوان ندارد صد در صد بیننده خود را به سرگردانی می کشاند. پر واضح است که یک بنر تبلیغاتی نصب شده در یک نقطه شلوغ از شهر میزبان مخاطبانی است که خیلی فرصتی برای مطالعه ندارند پس با انتخاب یک عنوان مناسب و کاربردی با یک جمله کار را تمام کرده و هدف تبلیغ خود را به مخاطب القا کنید.

نکته مهم: بنری دارای قدرت بیان کافی می باشد که عنوان مناسبی در آن استفاده شده باشد.

استفاده از نام و لوگوی شرکت برای عنوان بنر کار اشتباهی در طراحی بنر می باشد. این موضوع به خصوص برای شرکت هایی که به صورت نوپا در این زمینه فعالیت دارند صدق می کند زیرا ابتدا باید روی عنوان بنر خود کار کنند و بعدها روی برند و یا لوگو کار کنند.

چاپ بنر

اشتباه رایج 4: استفاده از حجم متن زیاد در بنر

یکی از اشتباهات رایجی که طراحان در بنر انجام می دهند استفاده از متن طولانی می باشد. بنابراین بهتر است از متن های کوتاه و پر مفهوم برای بنر خود استفاده کنید حتی اگر دو جمله باشد. .خیلی ها هستند که تصورشان این است که چون برای چاپ بنر هزینه کرده اند پس باید همه آنچه می خواهند به مشتریانشان بگویند در دل بنر جای دهند. ما در این بخش از مقاله مجددا تاکید می کنیم که این کار بسیار اشتباه است.

چاپ بنر

اشتباه رایج 5: درج نکردن اطلاعات تماس

نه آدرس مکان نه ایمیل نه شبکه های اجتماعی، فقط و فقط شماره تماس یا وب سایت خود را در بنر تبلیغاتی تان بنویسید.
اطلاعات تماس تنها پل ارتباطی بین مخاطبان و شما می باشد. پس توجه به آن بسیار مهم است که آن را در بنر خود به کار ببرید و گرنه طراحی بنر کار بیهوده ای خواهد بود. البته در نوشتن اطلاعات تماس با تمام جزئیات نباید زیاده روی کنید زیرا مخاطبان زمان کافی برای ثبت آن نخواهد داشت پس بهترین راه حل درج وب سایت یا یک شماره تماس به صورت درشت می باشد تا مخاطبان بتوانند آن را به ذهن بسپارند.

چاپ بنر

امیدواریم با شناخت کامل اشتباهات رایجی که در طراحی و چاپ بنر تا کنون شاهد آن بوده ایم بتوانید قدمی در باب پیشگیری از رخ داد مجدد آنها برداشته و در زمینه چاپ بنر موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.