akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

آشنایی با ماهیت پوستر تبلیغاتی

آشنایی با ماهیت پوستر تبلیغاتی

پوسترتبلیغاتی، صفحه ای است حاوی تصاویر، نقوش و کلمات که برای آگاهی دادن یا پیام رسانی مورد استفاده قرار می گیرد. به بیانی ساده تر این چنین می توان گفت پوستر وسیله ای برای اطلاع رسانی و آگاهی بین اطلاع دهنده و اطلاع گیرنده است. یک برگه به ظاهر ساده به نام پوستر تبلیغاتی می تواند با متصاویر جذاب و نوشته های از پیش برنامه ریزی شده خود در تحقق اهداف شما نقش به سزایی ایفا نماید.

طراحی پوستر تبلیغاتی

نیم نگاهی به تاریخچه پوستر تبلیغاتی

شاید حتی تصور کردنش برای شما کار ساده ای نباشد اما حقیقت این است که تاریخچه پوستر به دهه 1800 باز می گردد .پوستر در آن زمان بیشتربرای فروش و معرفی محصولات استفاده میشد و اکثر بازاریان به طراحی پوستر روی می آوردند.

در واقع می توان گفت پوستر یکی از اولین شیوه های تبلیغاتی بود که در اوایل قرن 19 به عنوان ابزاری برای ارتباط تصویری بین اطلاع دهنده و اطلاع گیرنده توسعه یافت . پس از دهه 19 طراحی پوستر تبلیغاتی  سریعا در جهان گسترش یافته و به یکی از عناصر مهم طراحی گرافیک و بازاریابی تبدیل شد 

پوستر های تبلیغاتی کجا استفاده می‌شوند؟

پوستار های تبلیغاتی همانند کاتالوگ به عنوان یکی از مهم ترین ابزار های اطلاع رسانی یک گرد همایی یا اتفاق یا معرف یک محصول یا برند در موارد بسیاری که به آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد استفاده می شوند. اگر بیرون بروید و به به اطراف خود به خصوص مغازه‌ها و ساختمان‌ها نگاه کنید، پوستر های تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد. از جمله پر کاربرد ترین مکان هایی که می توانید پوسترتبلیغاتی خود را در آنجا نصب کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیلبوردها

  • پشت ویترین فروشگاه‌ها
  • کافه، رستوران و باشگاه‌ها
  • شرکت‌ها
  • جشنواره‌ها و کنسرت
  • دیوار ساختمان ها و درختان
  • تابلو اعلانات

به طور کلی در اکثر مکان های پر تردد که اجازه نصب پوستر تبلیغاتی توسط شهرداری برای آن صادر شده باشد می توان به نصب پوستر ها پرداخت.

هدف طراحی پوستر تبلیغاتی چیست؟

با توجه به بیاناتی که در خصوص ماهیت پوستر های تبلیغاتی ارائه کردیم  به سادگی می توان به منظور توضیح اهداف طراحی پوستر های تبلیغاتی به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفهیم واقعیت یا اندیشه‌اى به مخاطب

  • ترغیب مخاطب به منظور پشتیبانى از یک اندیشه
  • معرفى یا آغاز یک فعالیت
  • برند سازی

چند نکته مهم در خصوص استفاده از پوسترهای تبلیغاتی

یک نکته مهم و ثابت شده در زمینه بازاریابی با استفاده از پوستر های تبلیغاتی همانند بنر ها  این است که هر چقدر تعداد پوسترهای تبلیغاتی در یک ناحیه بیشتر باشد، تأثیر آنها نیز بیشتر خواهد بود.

اما چیزی که حائز اهمیت است این است که استفاده بیش از حد پوسترهاى تبلیغاتی باعث مى‌شود که به هدف یا هدف‌ هاى مورد نظر نرسیم و ممکن است  مردم علیه اندیشه‌اى که این پوسترها آن را رواج مى‌بخشند، برانگیخته شوند.

در واقع نکته مهم درباره طراحی و چاپ بنر و پوسترهای تبلیغاتی این است که برگ برنده دست کسی است که به اندازه ای از پوستر ها استفاده کند که موجب آزار و اذیت بینندگان نشود چرا که اگر آزار و اذیتی در کار باشد هزینه طراحی و چاپ پوستر در راه دور کردن مخاطب از شما صرف می شود.

چند عامل ساده اما موثر در طراحى پوستر

زمان شما برای جذب مخاطب از طریق پوستر تبلیغاتی آنقدر زیاد نیست پس این نکته مهم را به ذهن خود بسپارید که معمولاً مردم فقط نگاهى گذرا به پوسترها مى‌اندازند و مدت این نگاه آنقدر است که صرفاً آن را تشخیص بدهند. رهگذران فقط در صورتى مدت نگاه آنها طولانى خواهد بود که چیزى خاصى توجه آنها را جلب و علاقه‌مندى آنها را تحریک کند پس سعی کنید در پوستر های تبلیغاتی خود از جملات بسیار مهیج و جذاب استفاده کنید.

طراحی پوستر تبلیغاتی

  • سعی کنید نوشته های روى پوستر ساده، روشن و صریح باشد.
  • مشخص کنید چه کارى را امیدوار هستید مخاطبان در نتیجه نصب پوستر انجام دهند.
  • اندیشه اصلى پیام مورد نظر را مجسم کنید و به‌صورت تصویر در بیاورید.
  • در ابتدا، طرحى کلى از پوستر را در مقیاسى کوچک یک سوم یا یک پنجم اندازه واقعى ترسیم کنید.
  • به‌منظور جلب توجه و براى تمایز تصویر، از رنگ استفاده کنید، ولى طورى نباشد که این رنگ‌ها موجب سردرگمى شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.