گوگل آنالیتیکسGoogle Analytics یکی از محبوب ترین نرم افزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتال است که به شما در درک عمیق جزئیات وب سایت و رفتار دقیق کاربرانتان کمک به سزایی میکند.
سئو سایت
در واقع این ابزار به شما بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد که می تواند در شکل گیری استراتژی موفقیت هرچه بیشتر شما کاربرد زیادی داشته باشد.
در واقع برای فعالیت در دنیای دیجیتال این نکته برای ما اهمیت زیادی دارد که کاربران ما در هنگام ورود و برخورد با صفحات سایت ما چه رفتاری را از خود نشان میدهند و از چه صفحاتی رضایت دارند و چه نکاتی موجب خروج آن ها از وب سایت ما میشود .تمامی این نقطه نظرات را میتوان با استفاده از گوگل آنالیتیکس به درستی تحلیل و بررسی نمود.
پیدا کردن درک صحیح از رفتار کاربرانتان تنها با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس امکان پذیر است این ابزار به شما درک صحیح و شفافی از رفتار کاربران ، مدت زمان ماندگاری آن ها در وب سایتتان، میزان رضایت مندی از محتوا و صفحات وب سایت شما را به خوبی نمایش میدهد.
رایگان بودن این ابزار است که آن را به مهم ترین ابزار تجزیه و تحلیل دیجیتال تبدیل کرده است.با استفاده از ابزار Google Analytics می توانید بودجه مناسبی را در منابع مهم دیگر سرمایه گذاری کنید.
این اطلاعات که داده هایی از وب سایت شما هستند ارزش زیادی دارند.نکته قابل توجه در استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس تخصص نیاز داشتن برای استفاده از این ابزار ارزشمند است.
دیگر مزیت این ابزار این موضوع است که داده های موجود در Google Analytics نیاز ما را به Google Docs یا Spreadsheets کاهش می دهد.
پیکربندی و نصب اولیه این ابزار کار سختی نیست تنها کافیست یک قطعه کد جاوا اسکریپت که گوگل در اختیار شما قرار میدهد را در قسمت پایین صفحات سایت خود قرار دهید.
بعد از قراردادن این قطعه و وارد شدن کاربر به آن صفحه گوگل اطلاعات لازم در مورد رفتار کاربران را به گوگل آنالیتیکس شما ارسال میکند.
با این کار ، Google Analytics قادر خواهد بود تا به طور خودکار داده ها را از وب سایت شما جمع آوردی کند و بعد از دسته بندی آن ها در قالب یک گزارش به شما ارائه نماید.
برای به دست آوردن داده ها و گزارش ها لازم نیست شما هیچ اقدامی انجام دهید. Google Analytics تمام کارها را برای شما انجام می دهد.
و این امکان را برای شما فراهم میکند تا بلافاصله و بدون هیچ گونه تأخیری به گزارشات خود دسترسی پیدا کنید.
در Google Analytics ، می توانید گزارش های زیادی را ایجاد کنید یا حتی می توانید گزارش سفارشی شده خود را با استفاده از رابط drag and drop بسازید.
می توانید ابعاد و اندازه گیری ها را انتخاب کرده و تصمیم بگیرید که چگونه باید این گزارشات به صورت صحیح نمایش داده شوند.
یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه Google Analytics این است که می توان آن را به راحتی با سایر ابزارها و سیستم عامل ها ادغام کرد.
درست مانند سایر خدمات Google ، Google Analytics یک رابط کاربری واضح با استفاده آسان به کاربران خود ارائه میدهد.
این ابزار نه تنها در نسخه دسکتاپ به خوبی کار میکند، بلکه از طریق برنامه خود در فروشگاه Google Play کاملاً قابل استفاده است.
برای مثال Google Analytics توانایی ادغام با Google AdWords را به صورت کاربردی و قدرتمند را دارد.
وقتی حساب AdWords را با Analytics پیوند می دهید ، در واقع دو ابزار را ترسیم می کنید و به آنها امکان می دهید تا با هم همکاری کنند.
این کار ترکیبی بینش عملی را به شما ارائه می دهد که منجر به موفقیت کمپین های AdWords شما خواهد شد.
در واقع این ابزار بیان میکند که چطور باید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید در همین راستا رفتار صحیحی از مشتریان بالقوه شما بیان میکند.
در واقع این ابزار با بیان نکات ضعف و قدرت شما باعث رشد هرچه بیشتر مشتریان شما میشود.
خوشبختانه ، Google Analytics به شما اجازه می دهد تا جستجوهای داخلی سایت را کمی شخصی سازی تر دنبال کنید.
با استفاده از این ابزار می توانید بینش بهتری در مورد آنچه افراد در وب سایت شما جستجو می کنند ، داشته باشید. با استفاده از این بینش ها ، می توانید بر این اساس تغییرات لازم و یا افزودنی های لازم عملکرد وب سایت خود را بهبود دهید
نرخ پرش یکی از مهمترین معیارهایی است که به درصد بازدید کننده هایی که وب سایت شما را پس از بازدید از تنها یک صفحه ترک می کنند ، اشاره دارد.
علاوه بر این ، کاهش این نرخ تا حد ممکنبرای سئو سایت شما بسیار مهم است.
بسیاری از صاحبان وب سایت ها شاهد ترافیک عظیم در وب سایت خود هستند اما نرخ تبدیل بالایی ندارند و یا بهتر است بگوییم بانس ریت یا نرخ پرش بالایی دارید.
این بدان معنی است که بازدید کنندگان به وب سایت شما می آیند اما آنچه را که به دنبال آن هستند را پیدا نمی کنند. گوگل آنالیتیکس به شما در پیدا کردن این دلایل کمک بسیار زیادی میکند زیرا دلیل این اتفاق می تواند این باشد که وب سایت شما به درستی بهینه نشده است یا شاید صفحه فرود شما به اندازه کافی جذاب نیست.
بنابر این با استفاده و تحلیل گزارشات این ابزار میتوانید موجب کاهش نرخ پرش یا بانس ریت در وب سایت خود شوید و به سئو سایت خود کمکی بسیار زیادی داشته باشید.
شما با استفاده از گوگل آنالیتیکس میتوانید شناخت دقیقی از سن ،جنسیت ،علایق ،نوع دستگاه ورودی مخاطبان خود را پیدا کنید.
با استفاده از Google Analytics ، می توانید داده های ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود کشف کنید تا مشخص کنید که کدام کانال ها بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند.
بخش مخاطبان اطلاعات زیادی راجع به افرادی که از وب سایت شما بازدید میکنند را در اختیاز شما قرار میدهند اطلاعاتی مانند سن ، جنسیت ، علایق ، دستگاه ها و مکان آن ها را به شما، ارائه می دهد.
همچنین داده هایی را در مورد نحوه ی هدایت کاربرانتان را به وب سایت شما را در اختیارتان قرار میدهد.داده هایی از جمله سن , جنسیت, علایق, نوع دستگاه ورودی, موقعیت مکانی و سایر اطلاعات مورد نیاز برای درک بیشتری از مخاطبان شما.
شبکه های اجتماعی روشی عالی برای انتقال زیاد ترافیک و درگیر کردن مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری بالفعل است، با استفاده از Google Analytics ، شما می توانید ببینید چه چیزی توجه کاربران را جلب می کند و سپس متناسب با آن تبلیغ مورد نظر خود را در آن شبکه های اجتماعی قرار دهید.
برای انتخاب بهترین بستر تبلیغاتی برای مشتریان، باید بودجه زیادی را برای تبلیغات رسانه های اجتماعی اختصاص دهید.
به عنوان مثال: اگر حداکثر میزان جذب مشتری خود را در فیس بوک مشاهده می کنید و میزان کمتری از ترافیک از طریق توییتر دریافت می کنید ،با توجه به این داده ها، می توانید بودجه بیشتری را برای فیس بوک و نسبتاً بودجه کمتری در توییتر صرف کنید تا بتوانبد مشتریان بیشتری را بدست آورید.
با استفاده از Google Analytics، می توانید عملکرد تمام سیستم عامل های اجتماعی مورد استفاده خود را ارزیابی کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که هر یک از سیستم عامل های اجتماعی چقدر برای شما نرخ تبدیل را دارند.
محتوا پادشاه است و اگر به طرز چشمگیری مفید و کاربردی ایجاد شود می تواند به شما کمک کند تا بتوانید ترافیک و بازدید کنندگان بیشتری به دست آورید.
محتوای خوب یکی از بهترین راه های دستیابی به مشتریان است، به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل وبلاگ ها ، اینفوگرافی ها و اسلایدهای متعددی را ایجاد میکنند تا بتواند جایگاه بالاتری را در موتور جستجو گوگل کسب نمایند.
Google Analytics به شما کمک می کند تا کلیه محتوایی را که مشاهده و اشتراک گذاری می کنید را ردیابی کنید. با استفاده از این داده ها ، می توانید وبلاگ های برتر را مشاهده کنید تا آنها به شیوه ای پربارتر به مشتریان متوسل شوند.
تنظیم کردن هدف در Google Analytics به شما کمک می کند تا میزان پیشرفت کسب و کارتان را به درستی ردیابی کنید.
همچنین می توانید تعدادی از اهداف خود را برای بررسی سفر مشتری تا رسیدن به آن هدف مورد برسی قرار دهید.
می توانید هدف های مختلفی مانند خرید ، تشکیل پرونده ، عضویت در خبرنامه ها ، دانلود کتاب الکترونیکی را برای خود تنظیم کنید.
اگر نوشیدنی ریخته شده تنها آب باشد، نگران نباشید . تنها کاری که لازم است انجام دهید خشک کردن مایع ریخته شده با استفاده از یک دستمال نخی تمیز از روی فرش می باشد دلیل اینکه میگوییم محل ریختن آب خشک شود این است که اگر حجم زیادی ازآب به تار و پود فرش نفوذ کند رطوبت داخل فرش باعث پوسیدگی در آن تکه از فرش میشود و امکان دارد در زمان شسشتشو با دستگاه های اتومات آن تکه از فرش دچار پارگی شود. .
هنگامی که نوشیدنی ریخته شده بر روی فرش ، قهوه باشد بلافاصله برای لکه زدایی قهوه از روی دست به کار شوید ! چرا که قهوه به سرعت رنگ میدهد و خیلی زود لکه آن بر روی فرش تثبیت میشود . قالیشویی غرب با ارائه راهکارهایی شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت میکند.
زمانی که قهوه ریخته شده بر روی فرش هنوز خیس و تازه است شانس شما برای از بین بردن لکه بسیار زیاد است و میتوانید تنها با مقداری آب و یک دستمال خشک محل لکه را تمیز کنید به این صورت که ابتدا با کمک دستمالی خشک و تمیز که قدرت جذب بالایی داشته باشد تمام مایع خیس قهوه را از روی فرش جمع کنید سپس با استفاده از دستمالی مرطوب و مقداری آب محل لکه را محکم بکشید و بعد ار پاک شدن لکه ، با دستمالی تمیز خشک کنید .
این روش برای لکه هایی مناسب است که زمان بیشتری گذشته و رنگ قهوه بر روی فرش تثبیت شده در این روش از یک استکان آب و چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید پس از آن آب و مایع را ترکیب کرده و با اسفنج محل لکه قهوه را محکم بکشید و سپس با دستمال خشک کنید .
برای زدودن لکه از روی فرش میتوان از چند قاشق ماست استفاده کرد .
ماست هارا روی محل لکه بریزید و تقریبا 10 دقیقه منتظر بمانید سپس با قاشق ماست ها را جمع کنید و با دستمالی خشک و تمیز و مقداری آب محل لکه را پاک کنید به یاد داشته باشید که هرچه مدت زمان ایجاد لکه قهوه بر روی فرش کمتر باشد قدرت پاک کنندگی ماست بیشتر است و هرچه مدت زمان بروز لکه بیشتر باشد برای از بین بردن کامل لکه باید این مرحله را چندین بار تکرار کنید.
نکته قابل توجه :
قهوه طوری است که وقتی روی فرش ریخته میشود به آسانی پخش میشود و به اکثر مناطق فرش رنگ میدهد به همین دلیل باید برای پاک کردن لکه قهوه از روی قالی از خارج به داخل دستمال رابکشید یعنی از اطراف و خارج لکه شروع کنید و به قسمت مرکزی لکه ، دستمال را حرکت دهید به این ترتیب بجای اینکه لکه پخش شود در یک نقطه جمع میشود.
در صورتی که غلظت و میزان قهوه ریخته شده زیاد، و لکه قدیمی است و بیشتر در مناطق روشن و سفید فرش نمایان است بهتر است از خدمات قالیشویی مورد اعتماد و اطمینان خود کمک بگیرید .
معمولا در تمام فرش های ماشینی از نخ های اکریلیک استفاده می شود. البته میزان درصد نخ در فرش های مختلف متفاوت می باشد. فرش های صد در صد اکریلیک طول عمر و استحکام بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارند.اگر به درستی از قالی های اکریلیک نگهداری شود تا 300 سال عمر می کنند. قالی هایی که از جنس تمام اکریلیک هستند در اثر شستشو کج و یا کوتاه نمی شوند. این نوع قالی ها زمانی که در معرض نور قرار می گیرند تغییر رنگ نمی دهند و مقاوت بالایی در برابر گرما دارند.
از معایب این نو ع فرش تجزیه نشدن میباشد ، زیرا به مرور زمان تجزیه نمی شود و به طبیعت باز نمی گردد.
این نوع الیاف رنگ پذیری بسیار عالی دارند و هزینه رنگ آمیزی آن ها بسیار کم است به ذهمین دلیل از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار هستند. فرش ماشینی ژلی استر به دلیل عدم جذب رطوبت برای مناطق مرطوب بسیار مناسب است. الیاف به کار رفته در این نوع قالی پرزدهی بسیار کمی دارد.
از معایب بارز این جنس فرش ماشینی این است که ژ آلودگی را به خوبی جذب می کند در صورتی که افرش کثیف شود به راحتی تمیز نمی شود و باید از مواد شستشوی قوی استفاده کرد که برای همه افراد شستشوی این نوع فرش ها در منزل امری سخت و زمان گیر است و توصیه میشود فرش خود را به یکی از مراکز قالیشویی بسپارید . قالی شویی غرب با داشتن دستگاه های اتوماتیک و مدرن می تواند به راحتی لک و کثیفی این نوع قالی ها را پاک کند.
زمانی که به دنبال خرید فرش می روید حتما کلمه تراکم را زیاد شنیده اید. تراکم به معنی تعداد گره های بافته شده در فرش می باشد. فرش ها دارای دو نوع تراکم هستند عرضی و طولی.
به تراکم عرضی شانه می گویند. شانه معمولا بر اساس تعداد گره رنگ حساب می شود. بهتر است در هنگام خرید فرش به پشت آن نگاهی بیاندازید و می توانید تعداد گره های بافته شده در عرض را حساب کنید مثلا فرشی که 1000 شانه دارد یعنی در هر 10 سانتی متر آن 100 گره وجود دارد.
تراکم طولی نیز مانند تراکم عرضی است با این تفاوت که باید گره ها در طول محاسبه شوند. برای به دست آوردن آن باید تراکم پود را بر سه تقسیم کرد. زمانی که می گویند فرش تراکم 3000 دارد یعنی در یک متر 100 گره رنگی وجود دارد. هرچه تراکم و شانه فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود و فرش با ارزش تر می شود.
هر چه تعداد شانه های فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند فرش های 1500 شانه گران ترین فرش ماشینی در ایران و جهان است و این نوع فرش دارای ظرافت بسیار زیادی است . هر چه ظرافت فرش کمتر شود قیمت آن نیز کمتر به می شود. البته یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش نوع نخ به کار رفته می باشد.
در پایان باید به این نکته توجه کرد که الیاف اکریلیک دارای کیفیت های مختلفی می باشند و فرش هایی که نخ آن ها اکریلیک می باشد دارای کیفیت و طول عمر بیشتری هستند. فرش های که کیفیت کمی دارند بسیار پرز می دهند ، به سرعت کوبیده و سفت می شوند.
اپلیکیشن فروشگاهی رایا پارس با کلیه قابلیت های اتصال به هر نوع درگاه بانکی، درج هر تعداد دسته بندی و محصول، کاتالوگ، نمودار قیمتی، باشگاه مشتریان، نظرات، اخبار و مقالات علمی، فرم ساز، ایمیل مارکتینگ، ثبت سفارشات، مدریت فاکتور ها و سایر قابلیت های مدیریت سایت را دارا میباشد. اپلیکشن فروشگاهی قابلیت به اتصال هر نوع وب سایتی را دارد.
ورود کاربران به اپلیکیشن
در هنگام ورود به اپلیکیشن فروشگاهی شما نیازی به ثبت نام ندارید و میتوانید کلیه محصولات را ملاحظه بفرمایید. و ثبت نام در رویه خرید صورت میگرد. این عملیات بخاطر افزایش ورود کاربران صورت میگیرد تا اطلاعات محرمانه خود را حفظ نمایند.
شما میتوانید محصولات خود را با کلیه مشخصات به نمایش بگذارید و اگر محصولی دارای چندین رنگ میباشد و هر رنگ قیمت خاص خود را دارد شما میتوانید بدن هیچ مشکلی محتوای خود را در پنل مدیریت درج نمایید. تعداد دسته بندی و تعداد محصول بصورت نامحدود میباشد.
جستجوی محصول
در قسمت جستجو شما میتوانید محصول مورد نظر را بیابید.
اتصال به درگاه پرداخت
اپلیکیشن میتواند به هر درگاه پرداخت رسمی، واسط و یا بین المللی متصل شود. و درصورتی که محصول ناموجود باشد کاربر بدون پرداخت هزینه میتواند سفارش دهد.
بنرهای تبلیغاتی
شما میتوانید بنرهای تبلیغاتی خود را در صفحه اصلی اپلیکیشن و یا صفحات داخلی به نمایش بگذارید. شما میتوانید لینک داخلی به بخش های اپلیکیشن بدهید.
شما میتوانید هر دسته بندی از مطالب اخبار، مقالات علمی، آموزشی و ... را درج نمایید. و حتی اخبار مهم را بصورت نوتیفیکیشن به کاربران ارسال نمایید.
اپلیکیشن آموزشی طراحی شده توسط شرکت رایا پارس قابلیت انتقال دانش به جامعه اساتید داده است در این اپلیکیشن قابلیت های تجاری فروش فایل در نظر گرفته شده است.
اکثر اساتید به دلیل نشر بدون مجوز فایل هایشان در بستر فضای مجازی وارد نمیشوند ولی این برنامه فابل های ویدئویی در ج شده فقط از طریق خود این اپلیکیشن قابلیت اجرا دارند.
شما میتوانید کلیه ی پکیج های آموزشی خود را به صورت رایگان و یا دریافت هزینه در اختیار عموم قرار دهید.ساختار درج فایل ها با این قابلیت میباشد که یک قیمت برای پکیج در نظر گرفته شده است و شما برای فایل های زیر مجموعه این پکیج میتوانید قیمت مجزا تعریف نمایید.
رویه ثبت نام در اپلیکیشن آموزشی از طریق شماره موبایل صورت میگیرد. به گونه ای که در زمانی که برنامه باز میشود کادر شماره موبایل ظاهر میشود، پنل مدیریت شماره را بررسی مینماید اگر حساب کاربری از قبل ساخته شده باشد، کلیه اطلاعات قبلی از جمله فایل های خریداری شده و پیام های صورت گرفته با ادمین را به نمایش میگذارد و در صورتی که شماره موبایل جدید باشد، حساب کاربری ساخته میشود.
شما در این بخش میتوانید سرفصل های خود را تعریف نمایید و در برای هر سرفصل قیمت مجزا درنظر بگیرید. در داخل هر درس شما میتوانید فایل های نامحدود تصویری، صوتی و متنی قرار دهید. و قیمت هر درس بصورت جداگانه تعریف نمایید تا کاربران درصورت نیاز بتوانند بدون خرید کل فصل، درس مورد نظر را انتخاب نمایند.
در بخش آرشیو مطالب علمی این امکان را به شما میدهد تا برای کاربران خود خارج از بخش دوره های آموزشی بتوانید فایل های آموزشی خود را طبق چارتی که مدنظر دارین بارگذاری نمایید. این فایل ها را میتوانید هم بصورت رایگان و هم با قیمت درج نمایید.
در داخل اپلیکیشن شما میتوانید مانند کانال تلگرام اخبار، فایل صوتی و ویدئویی از طریق پنل مدیریت به کلیه کاربرانتون ارسال نمایید. و کاربران در صورت تمایل میتوانند فایل صوتی و یا ویدئویی را دانلود نمایند.
در پنل مدیریت شما مدیریت کامل به فایل ها، دوره های آموزشی، مشتریان، فاکتور ها، ارسال نوتیفیکیشن، اسلایدر و پیام ها دارید.