akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

بهترین روش های سئو برای دامنه

در این مطلب سعی دارین در مورد بهترین روش های سئو برای دامنه خاص صحبت کنیم.

برای به حداکثر رساندن ترافیک مربوط به موتور جستجوگر یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، مهم است که هر یک از عناصر زیر را در ذهن داشته باشید.

سئو در مشهد

 

  1. نام دامنه خود را به یاد ماندنی کنید

برای نام دامنه ای که کوتاه باشد، آسان به یاد بسپارند، آسان تایپ شود و گفتن آن آسان باشد، تلاش کنید. این کار برای تبلیغات دهان به دهان بسیار ارزشمند است زیرا بازدیدکنندگان باید مستقیما از دامنه شما بازدید کنند، همچنین برای پردازش روان نیز مهم است. یک پردازش روان، مفهومی است که ما آن را به یاد می آوریم و ارتباطات مثبت بیشتری با چیزهایی دارد که ما به راحتی می توانیم بگوئیم و به راحتی در مورد آن فکر کنیم. بنابراین، از نام دامنه که شامل اعداد و یا دیگر کاراکترهای غیر استاندارد است، در آن از املای غیرعادی استفاده شده و یا بیش از 15 کلمه و غیره می باشد، اجتناب کنید.

به دلیل وابستگی موتورهای جستجوگر به قابلیت دسترسی و قابلیت استفاده به عنوان یک عامل رتبه بندی، دامنه ساده تر (و یا URL) برای خواندن توسط انسان ها، برای موتورهای جستجو نیز بهترین انتخاب است.

 

  1. تا هنگامی که قابل درک باشد، از کلمات کلیدی عریض استفاده کنید

اگر شما می توانید از یک کلمه کلیدی که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را با آن مشخص کنید در حالی که نام دامنه شما همچنان جذاب، منحصر به فرد و brand-friendly است، استفاده کنید، به دنیال استفاده از کلمات کلیدی در دامنه خود باشید. اما از نام دامنه ای که ممکن است به عنوان "غنی شده با کلمه کلیدی" و یا "هدفمند سازی شده با کلمه کلیدی" (مانند best -pancake-pans-for-pancakes.com و یا senior-eldercare-retirement-home-finder.com) در نظر گرفته شود، دوری کنید. ما قبلا به این مطلب اشاره کرده ایم، اما لازم به ذکر مجدد است که: در حالی که این نوع از نام دامنه بعنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود، تمایل آنها در ارتباط با محتوای با کیفیت پایین همراه است؛ به این معنی که جستجوگران (و موتورهای جستجو) ممکن است اکنون به نام دامنه شما که با کلمات کلیدی پر شده با یک دید منفی نگاه کنند.

علاوه بر این، در سال های اخیر گوگل تغییراتی را ایجاد کرده است که سایت هایی که با دامنه های غنی از کلمات کلیدی هستند را به عنوان سایت هایی با کیفیت بالا نمی شناسد. بودن کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم مفید خواهد بود، اما همچنین می تواند منجر به بررسی دقیق تر و داشتن تاثیر منفی در رتبه بندی موتورهای جستجو شود، بنابراین این کار را با دقت مورد توجه قرار دهید.

  1. در صورت امکان از خط ربط استفاده نکنید

اگر نام دامنه شما شامل دو کلمه (مانند www.examplesite.com) است، ممکن است بخواهید کلمات را با یک خط برای خواندن بهتر جدا کنید: www.example-site.com. اما در نظر داشته باشید که استفاده از خطوط ربط نیز به شدت با رفتار هرزنامه ارتباط دارد و خوانایی و یادآوری نام دامنه شما را کاهش می دهد. به همین دلیل، به طور کلی، نباید از بیش از یک خط ربط (اگر نیاز باشد مورد استفاده قرار گیرد) استفاده شود.

  1. اجتناب از دامنه های سطح بالا غیر .com (TLDs)

هنگامی که یک وب مستر نام دامنه ای را ثبت می کند، اغلب آنها گزینه ای برای خرید TLD های اضافی را دارند. برای به حداکثر رساندن ترافیک مستقیم به یک دامنه، تعصب به خرید TLD،  .com را بیشتر از سایرین داشته باشید. اگر TLD .com  دامنه برای نام دامنه ای که می خواهید آن را خریداری کنید در دسترس نبود، Rand به شما توصیه می کند که به سمت خرید دامنه های .net، .co و یا یک دامنه شناخته شده در ccTLD به عنوان جایگزین بروید.

علاوه بر این، توصیه نمی شود که مدیران وب سایت آگاه به سئو به سمت خرید TLD های با کیفیت پایین مانند .biz، .info، .ws، .name و غیره به منظور افزایش ترافیک بروند. این به این دلیل است که آنها کمتر شناخته شده هستند، این TLD ها به طور قابل توجهی از دامنه های شناخته شده ترافیک کمتری را دریافت می کنند و همچنین ممکن است بیشتر با رفتارهای هرزنامه ای در ارتباط باشند.

  1. توجه کردن به زیر پوشه ها / زیر فهرست ها بیش از زیر دامنه ها

موتورهای جستجو معیار های مختلفی را برای دامنه ها حفظ می کنند تا اینکه بخواهند آنها را بر روی زیر دامنه ها انجام دهند، پس حتی اگر گوگل خود این موضوع را اعلام کرده است - از دیدگاه رتبه بندی – با محتوای موجود در زیر دامنه ها و زیر فهرست ها تقریبا به طور مساوی رفتار می شود، همچنین توصیه می شود که وبسایت ها لینک دهی به محتوای عالی خود مانند وبلاگ ها را در زیر پوشه ها به جای زیر دامنه قرار دهند (به عنوان مثال www.example.com/blog/ به جای blog.example.com).

استثنا های قابل توجه این مورد مربوط به وب سایت هایی با زبان خاص هستند. (به عنوان مثال، en.example.com برای نسخه انگلیسی وب سایت).

  1. بیش از حد به سن دامنه توجه نکنید

مفهوم اینکه سن دامنه (یعنی دامنه چه مدتی ثبت شده است) عامل مهمی در رتبه بندی سئو است یک افسانه است. هنگامی که درباره طول دوره ثبت نام دامنه سوال شد، مت کاتز گوگل گفت: "از نظر من، هیچ موتور جستجو تا به حال تایید نکرده است که آنها از طول ثبت نام دامنه به عنوان یک عامل در نمره دهی استفاده می کنند. اگر یک شرکت ادعا می کند که این عامل یک عامل مهم است شما را قطعا گمراه کرده است. دلایل اصلی برای تجدید یک دامنه، اگر آن دامنه اصلی شما باشد، این است که یا شما قصد دارید آن را برای مدت زمان طولانی نگه دارید، و یا اینکه ترجیح می دهید برای افزایش تسهیلات آن را تجدید کنید، پس بنابراین برای از بین رفتن دامنه خود استرسی نداشته باشید. "

چیزهایی که برای گوگل اهمیت دارد (هرچند به لحاظ درجه بندی متفاوت باشد) چیزهایی مانند این است که چقدر از زمانی که سایت شما برای اولین بار خزیده شده گذشته است و یا از زمان ثبت اولین لینک ورودی چقدر زمان سپری شده است. با این حال، مت کاتز اطمینان می دهد که "تفاوت بین دامنه ای که شش ماه و یک ساله از عمر آن می گذرد، واقعا بزرگ نیست."

  1. حرکت دامنه

اگر یک وب مستر نیاز به انتقال یک دامنه به دامنه دیگری را داشته باشد، عوامل متعددی برای بررسی این موضوع وجود دارد، از جمله تنظیم تغییر مسیرها به صورت صفحه به صفحه، به طوری که زیر پوشه ها و صفحات محتوای عمیق آن به زیر پوشه های مربوطه و صفحات محتوا عمیق در دامنه جدید هدایت شوند. سئو کننده ها باید از تغییر مسیر همه صفحات از یک دامنه به صفحه اصلی در دامنه دیگر اجتناب کنند.

تیم رایاپردازش متخصص در بهینه سازی سایت و سئو در مشهد


بهترین روش های سئو برای دامنه

در این مطلب سعی دارین در مورد بهترین روش های سئو برای دامنه خاص صحبت کنیم.

برای به حداکثر رساندن ترافیک مربوط به موتور جستجوگر یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، مهم است که هر یک از عناصر زیر را در ذهن داشته باشید.

سئو در مشهد

 

  1. نام دامنه خود را به یاد ماندنی کنید

برای نام دامنه ای که کوتاه باشد، آسان به یاد بسپارند، آسان تایپ شود و گفتن آن آسان باشد، تلاش کنید. این کار برای تبلیغات دهان به دهان بسیار ارزشمند است زیرا بازدیدکنندگان باید مستقیما از دامنه شما بازدید کنند، همچنین برای پردازش روان نیز مهم است. یک پردازش روان، مفهومی است که ما آن را به یاد می آوریم و ارتباطات مثبت بیشتری با چیزهایی دارد که ما به راحتی می توانیم بگوئیم و به راحتی در مورد آن فکر کنیم. بنابراین، از نام دامنه که شامل اعداد و یا دیگر کاراکترهای غیر استاندارد است، در آن از املای غیرعادی استفاده شده و یا بیش از 15 کلمه و غیره می باشد، اجتناب کنید.

به دلیل وابستگی موتورهای جستجوگر به قابلیت دسترسی و قابلیت استفاده به عنوان یک عامل رتبه بندی، دامنه ساده تر (و یا URL) برای خواندن توسط انسان ها، برای موتورهای جستجو نیز بهترین انتخاب است.

 

  1. تا هنگامی که قابل درک باشد، از کلمات کلیدی عریض استفاده کنید

اگر شما می توانید از یک کلمه کلیدی که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را با آن مشخص کنید در حالی که نام دامنه شما همچنان جذاب، منحصر به فرد و brand-friendly است، استفاده کنید، به دنیال استفاده از کلمات کلیدی در دامنه خود باشید. اما از نام دامنه ای که ممکن است به عنوان "غنی شده با کلمه کلیدی" و یا "هدفمند سازی شده با کلمه کلیدی" (مانند best -pancake-pans-for-pancakes.com و یا senior-eldercare-retirement-home-finder.com) در نظر گرفته شود، دوری کنید. ما قبلا به این مطلب اشاره کرده ایم، اما لازم به ذکر مجدد است که: در حالی که این نوع از نام دامنه بعنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود، تمایل آنها در ارتباط با محتوای با کیفیت پایین همراه است؛ به این معنی که جستجوگران (و موتورهای جستجو) ممکن است اکنون به نام دامنه شما که با کلمات کلیدی پر شده با یک دید منفی نگاه کنند.

علاوه بر این، در سال های اخیر گوگل تغییراتی را ایجاد کرده است که سایت هایی که با دامنه های غنی از کلمات کلیدی هستند را به عنوان سایت هایی با کیفیت بالا نمی شناسد. بودن کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم مفید خواهد بود، اما همچنین می تواند منجر به بررسی دقیق تر و داشتن تاثیر منفی در رتبه بندی موتورهای جستجو شود، بنابراین این کار را با دقت مورد توجه قرار دهید.

  1. در صورت امکان از خط ربط استفاده نکنید

اگر نام دامنه شما شامل دو کلمه (مانند www.examplesite.com) است، ممکن است بخواهید کلمات را با یک خط برای خواندن بهتر جدا کنید: www.example-site.com. اما در نظر داشته باشید که استفاده از خطوط ربط نیز به شدت با رفتار هرزنامه ارتباط دارد و خوانایی و یادآوری نام دامنه شما را کاهش می دهد. به همین دلیل، به طور کلی، نباید از بیش از یک خط ربط (اگر نیاز باشد مورد استفاده قرار گیرد) استفاده شود.

  1. اجتناب از دامنه های سطح بالا غیر .com (TLDs)

هنگامی که یک وب مستر نام دامنه ای را ثبت می کند، اغلب آنها گزینه ای برای خرید TLD های اضافی را دارند. برای به حداکثر رساندن ترافیک مستقیم به یک دامنه، تعصب به خرید TLD،  .com را بیشتر از سایرین داشته باشید. اگر TLD .com  دامنه برای نام دامنه ای که می خواهید آن را خریداری کنید در دسترس نبود، Rand به شما توصیه می کند که به سمت خرید دامنه های .net، .co و یا یک دامنه شناخته شده در ccTLD به عنوان جایگزین بروید.

علاوه بر این، توصیه نمی شود که مدیران وب سایت آگاه به سئو به سمت خرید TLD های با کیفیت پایین مانند .biz، .info، .ws، .name و غیره به منظور افزایش ترافیک بروند. این به این دلیل است که آنها کمتر شناخته شده هستند، این TLD ها به طور قابل توجهی از دامنه های شناخته شده ترافیک کمتری را دریافت می کنند و همچنین ممکن است بیشتر با رفتارهای هرزنامه ای در ارتباط باشند.

  1. توجه کردن به زیر پوشه ها / زیر فهرست ها بیش از زیر دامنه ها

موتورهای جستجو معیار های مختلفی را برای دامنه ها حفظ می کنند تا اینکه بخواهند آنها را بر روی زیر دامنه ها انجام دهند، پس حتی اگر گوگل خود این موضوع را اعلام کرده است - از دیدگاه رتبه بندی – با محتوای موجود در زیر دامنه ها و زیر فهرست ها تقریبا به طور مساوی رفتار می شود، همچنین توصیه می شود که وبسایت ها لینک دهی به محتوای عالی خود مانند وبلاگ ها را در زیر پوشه ها به جای زیر دامنه قرار دهند (به عنوان مثال www.example.com/blog/ به جای blog.example.com).

استثنا های قابل توجه این مورد مربوط به وب سایت هایی با زبان خاص هستند. (به عنوان مثال، en.example.com برای نسخه انگلیسی وب سایت).

  1. بیش از حد به سن دامنه توجه نکنید

مفهوم اینکه سن دامنه (یعنی دامنه چه مدتی ثبت شده است) عامل مهمی در رتبه بندی سئو است یک افسانه است. هنگامی که درباره طول دوره ثبت نام دامنه سوال شد، مت کاتز گوگل گفت: "از نظر من، هیچ موتور جستجو تا به حال تایید نکرده است که آنها از طول ثبت نام دامنه به عنوان یک عامل در نمره دهی استفاده می کنند. اگر یک شرکت ادعا می کند که این عامل یک عامل مهم است شما را قطعا گمراه کرده است. دلایل اصلی برای تجدید یک دامنه، اگر آن دامنه اصلی شما باشد، این است که یا شما قصد دارید آن را برای مدت زمان طولانی نگه دارید، و یا اینکه ترجیح می دهید برای افزایش تسهیلات آن را تجدید کنید، پس بنابراین برای از بین رفتن دامنه خود استرسی نداشته باشید. "

چیزهایی که برای گوگل اهمیت دارد (هرچند به لحاظ درجه بندی متفاوت باشد) چیزهایی مانند این است که چقدر از زمانی که سایت شما برای اولین بار خزیده شده گذشته است و یا از زمان ثبت اولین لینک ورودی چقدر زمان سپری شده است. با این حال، مت کاتز اطمینان می دهد که "تفاوت بین دامنه ای که شش ماه و یک ساله از عمر آن می گذرد، واقعا بزرگ نیست."

  1. حرکت دامنه

اگر یک وب مستر نیاز به انتقال یک دامنه به دامنه دیگری را داشته باشد، عوامل متعددی برای بررسی این موضوع وجود دارد، از جمله تنظیم تغییر مسیرها به صورت صفحه به صفحه، به طوری که زیر پوشه ها و صفحات محتوای عمیق آن به زیر پوشه های مربوطه و صفحات محتوا عمیق در دامنه جدید هدایت شوند. سئو کننده ها باید از تغییر مسیر همه صفحات از یک دامنه به صفحه اصلی در دامنه دیگر اجتناب کنند.

تیم رایاپردازش متخصص در بهینه سازی سایت و سئو در مشهد


ترک خوردن چرم طبیعی ؛ روش های پیشگیری و ترمیم

تصور کنید که یک کالای چرم طبیعی زیبا را که اصولا قیمت بالایی دارد ( مثل کیف اداری) خریده اید یا هدیه گرفته‎اید. اگر مثل کیف پول و مدارک  یا کیف دوشی مورد استفاده روزمره شما نباشد، آن را در گوشه‎ی امنی از کمد خود قرار می‎دهید و شاید هم پس از مدتی استفاده به دست فراموشی می‎سپارید. تصور کنید بعد از مدت‎ها، زمانی که آن را دوباره می‎یابید، می‎بینید خشک شده و ترک خورده است. لحظۀ غم انگیزی خواهد بود! ما به شما خواهیم گفت که چگونه این تجربه ناراحت کننده را پشت سر بگذارید.

اما پیش از هرچیز توصیه می کنیم مقالات مراقبت خانگی و ساده از کالای چرم طبیعی و چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر را بخوانید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

علت ترک خوردن چرم طبیعی

در ابتدا بهتر است بدانیم که دلیل ترک خوردن چرم چیست. با نگاهی میکروسکوپی به چرم، متوجه خواهید شد که این ماده‎ی ارزشمند از الیاف بسیار ریزی تشکیل شده که به شکلی پیچیده در یکدیگر تنیده شده‎اند. این الیاف در سطح چرم متراکم‎تر بوده و هر چه پائین‎تر بروید از تراکم آن کاسته می‎شود.

از آن جا که چرم در واقع بخشی از بدن یک موجود زنده بوده، به طور مداوم با مواد روغنی تغذیه می‎شده است. حال، با توجه به این که دیگر قسمتی از یک ارگانیزم زنده نیست، این مواد روغنی مغذی را نیز دریافت نمی‎کند. بنابراین، الیاف در هم بافته شده‎ی آن با هر حرکتی به یکدیگر سائیده می‎شوند و به مرور زمان خشک و خراشیده می‎گردند.

برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است تا چرم به صورت مداوم تمیز و روغن کاری شود تا الیاف آن نرم و قابل انعطاف باقی مانده و صدمه نبینند. در صورتی که برای نگه داری چرم از واکس و مواد روغنی لازم استفاده نکنید، محصول چرمی شما به مرور زمان آسیب دیده و ترک خواهد خورد. همینطور اگر چرم را در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا در مجاورت منبع گرمازای دیگری قرار دهید هم همین اتفاق خواهد افتاد. نور خورشید دارای اشعه‎ی ماورای بنفش است که موجب ایجاد شکستگی در سطح مولکولی چرم شده و در واقع آن را دچار پیری زودرس می‎کند. بنابراین، توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده از یک کالای چرمی آن را در معرض تابش خورشید قرار ندهید و یا سطح آن را کاملاً بپوشانید. و نکته آخر اینکه در ترکیبات برخی از واکسها و روغن های نگه دارنده چرم مواد ضد آفتاب وجود دارد و در صورتی که کالای چرمی شما به صورت مداوم در معرض آفتاب قرار دارد استفاده از این مواد موثر خواهد بود .

چگونه ترک محصولات چرم طبیعی را ترمیم کنیم؟

در مورد ترمیم ترک ایجاد شده بر روی چرم، نظرات متفاوتی وجود دارد. واقعیت این است که الیاف چرم پس از ترک خوردن دیگر نمی‎توانند کاملا به حالت اول برگشته و ترمیم شوند. موضوع این است که تنها کار ممکن پر کردن حد فاصل ترک‎های ایجاد شده را با ماده‎ای مناسب است. انجام این کار موجب می‎شود که الیاف سالم اطراف ترک‎ها نیز تقویت شده و باقی قسمت‎های چرم سالم بماند.

استفاده از این روش، موجب می‎شود که کالای چرمی شما از دوام و عمر بیش‎تری برخوردار گردد.

در صورتی که ترک‎ها یا بریدگی‎ها عمیق تر باشند، لازم است تا از موادی غنی‎تر و روغنی‎تر استفاده کنید.

مواد ترمیم کننده‎ی مخصوص چرم به گونه‎ای طراحی شده‎اند که به خوبی جذب چرم شده و تاثیری طبیعی بر روی آن داشته باشند. امروزه، این مواد در بازار موجود بوده و در دسترس همگان هستند. لازم به ذکر است که محصولات ترمیم کننده‎ی چرم دارای انواع مختلفی بوده و بسته به عمق آسیب دیدگی می‎توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

مراحل ترمیم:

  1. تمیز کردن چرم:

بهتر است ابتدا ماده‎ی تمیز کننده‎ی مخصوص چرم را بر روی بخش کوچکی از آن آزمایش نمائید. لازم است روند تمیز کردن چرم با ملایمت کامل انجام شود تا از بروز هر گونه آسیبی جلوگیری گردد. تمیز کردن چرم، کمک می‎کند تا لایه‎های گرد و غبار از روی کالای شما پاک شده و لکه‎ها از آن زدوده شوند. عدم رسیدگی به چرم موجب می‎شود که سطح آن به تدریج خشک و شکننده گردد و آلودگی و گرد و غبار در تمام منافذ چرم رسوخ کند که علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند به سلامت آن نیز آسیب می‎زند.

ترک خوردن چرم طبیعی ؛ روش های پیشگیری و ترمیم
  1. استفاده از مواد ترمیم کننده:

مواد ترمیم کننده‎ی چرم را با انگشت یا با استفاده از یک اسفنج نرم به محل صدمه دیده بمالید. لازم است دقت نموده و این کار را با حوصله و ظرافت کافی انجام دهید. ممکن است چرم به دلیل آسیب و خشکی زیاد، این مواد را به سرعت جذب نماید. بنابراین، شاید لازم باشد که این کار را چند بار تکرار کنید. پس از اطمینان از کامل شدن روند مزبور، لازم است محل ترمیم شده را کاملاً صاف و یکدست کنید تا با چرم‎های اطراف خود، تضاد قابل توجهی نداشته و طبیعی به نظر برسد.

ترک خوردن چرم طبیعی ؛ روش های پیشگیری و ترمیم
  1. تکرار کنید:

پس از مدتی می‎توانید دوباره این کار را تکرار نمائید. با توجه به غلظت قابل توجه مواد ترمیم کننده‎ی چرم، نمی‎توان آن را بر روی تمام سطح چرم استفاده نمود. پس از پایان روند ترمیم و خشک شدن مواد، می‎توانید با استفاده از یک واکس معمولی، سطح چرم خود را جلا دهید. با این کار می‎توانید خشکی چرم را از بین برده و عمر آن را طولانی‎تر نمائید. روند واکس زدن را تا جایی ادامه دهید که چرم دیگر آن را جذب نکرده و طبیعی جلوه کند.

توصیه همیشگی ما همان جمله معروف است: پیشگیری بهتر از درمان! سعی کنید با مراقبت های ساده و دائمی از کالای چرم، مانع ترک خوردگی و آسیب جدی به آن شوید. به این ترتیب می توانید تا مدتها با خیال راحت از مزیت ماندگاری محصولات چرم طبیعی و ظاهر فوق العاده آن بهره ببرید.


ترک خوردن چرم طبیعی ؛ روش های پیشگیری و ترمیم

تصور کنید که یک کالای چرم طبیعی زیبا را که اصولا قیمت بالایی دارد ( مثل کیف اداری) خریده اید یا هدیه گرفته‎اید. اگر مثل کیف پول و مدارک  یا کیف دوشی مورد استفاده روزمره شما نباشد، آن را در گوشه‎ی امنی از کمد خود قرار می‎دهید و شاید هم پس از مدتی استفاده به دست فراموشی می‎سپارید. تصور کنید بعد از مدت‎ها، زمانی که آن را دوباره می‎یابید، می‎بینید خشک شده و ترک خورده است. لحظۀ غم انگیزی خواهد بود! ما به شما خواهیم گفت که چگونه این تجربه ناراحت کننده را پشت سر بگذارید.

اما پیش از هرچیز توصیه می کنیم مقالات مراقبت خانگی و ساده از کالای چرم طبیعی و چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر را بخوانید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

علت ترک خوردن چرم طبیعی

در ابتدا بهتر است بدانیم که دلیل ترک خوردن چرم چیست. با نگاهی میکروسکوپی به چرم، متوجه خواهید شد که این ماده‎ی ارزشمند از الیاف بسیار ریزی تشکیل شده که به شکلی پیچیده در یکدیگر تنیده شده‎اند. این الیاف در سطح چرم متراکم‎تر بوده و هر چه پائین‎تر بروید از تراکم آن کاسته می‎شود.

از آن جا که چرم در واقع بخشی از بدن یک موجود زنده بوده، به طور مداوم با مواد روغنی تغذیه می‎شده است. حال، با توجه به این که دیگر قسمتی از یک ارگانیزم زنده نیست، این مواد روغنی مغذی را نیز دریافت نمی‎کند. بنابراین، الیاف در هم بافته شده‎ی آن با هر حرکتی به یکدیگر سائیده می‎شوند و به مرور زمان خشک و خراشیده می‎گردند.

برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است تا چرم به صورت مداوم تمیز و روغن کاری شود تا الیاف آن نرم و قابل انعطاف باقی مانده و صدمه نبینند. در صورتی که برای نگه داری چرم از واکس و مواد روغنی لازم استفاده نکنید، محصول چرمی شما به مرور زمان آسیب دیده و ترک خواهد خورد. همینطور اگر چرم را در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا در مجاورت منبع گرمازای دیگری قرار دهید هم همین اتفاق خواهد افتاد. نور خورشید دارای اشعه‎ی ماورای بنفش است که موجب ایجاد شکستگی در سطح مولکولی چرم شده و در واقع آن را دچار پیری زودرس می‎کند. بنابراین، توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده از یک کالای چرمی آن را در معرض تابش خورشید قرار ندهید و یا سطح آن را کاملاً بپوشانید. و نکته آخر اینکه در ترکیبات برخی از واکسها و روغن های نگه دارنده چرم مواد ضد آفتاب وجود دارد و در صورتی که کالای چرمی شما به صورت مداوم در معرض آفتاب قرار دارد استفاده از این مواد موثر خواهد بود .

چگونه ترک محصولات چرم طبیعی را ترمیم کنیم؟

در مورد ترمیم ترک ایجاد شده بر روی چرم، نظرات متفاوتی وجود دارد. واقعیت این است که الیاف چرم پس از ترک خوردن دیگر نمی‎توانند کاملا به حالت اول برگشته و ترمیم شوند. موضوع این است که تنها کار ممکن پر کردن حد فاصل ترک‎های ایجاد شده را با ماده‎ای مناسب است. انجام این کار موجب می‎شود که الیاف سالم اطراف ترک‎ها نیز تقویت شده و باقی قسمت‎های چرم سالم بماند.

استفاده از این روش، موجب می‎شود که کالای چرمی شما از دوام و عمر بیش‎تری برخوردار گردد.

در صورتی که ترک‎ها یا بریدگی‎ها عمیق تر باشند، لازم است تا از موادی غنی‎تر و روغنی‎تر استفاده کنید.

مواد ترمیم کننده‎ی مخصوص چرم به گونه‎ای طراحی شده‎اند که به خوبی جذب چرم شده و تاثیری طبیعی بر روی آن داشته باشند. امروزه، این مواد در بازار موجود بوده و در دسترس همگان هستند. لازم به ذکر است که محصولات ترمیم کننده‎ی چرم دارای انواع مختلفی بوده و بسته به عمق آسیب دیدگی می‎توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

مراحل ترمیم:

  1. تمیز کردن چرم:

بهتر است ابتدا ماده‎ی تمیز کننده‎ی مخصوص چرم را بر روی بخش کوچکی از آن آزمایش نمائید. لازم است روند تمیز کردن چرم با ملایمت کامل انجام شود تا از بروز هر گونه آسیبی جلوگیری گردد. تمیز کردن چرم، کمک می‎کند تا لایه‎های گرد و غبار از روی کالای شما پاک شده و لکه‎ها از آن زدوده شوند. عدم رسیدگی به چرم موجب می‎شود که سطح آن به تدریج خشک و شکننده گردد و آلودگی و گرد و غبار در تمام منافذ چرم رسوخ کند که علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند به سلامت آن نیز آسیب می‎زند.

ترک خوردن چرم طبیعی ؛ روش های پیشگیری و ترمیم
  1. استفاده از مواد ترمیم کننده:

مواد ترمیم کننده‎ی چرم را با انگشت یا با استفاده از یک اسفنج نرم به محل صدمه دیده بمالید. لازم است دقت نموده و این کار را با حوصله و ظرافت کافی انجام دهید. ممکن است چرم به دلیل آسیب و خشکی زیاد، این مواد را به سرعت جذب نماید. بنابراین، شاید لازم باشد که این کار را چند بار تکرار کنید. پس از اطمینان از کامل شدن روند مزبور، لازم است محل ترمیم شده را کاملاً صاف و یکدست کنید تا با چرم‎های اطراف خود، تضاد قابل توجهی نداشته و طبیعی به نظر برسد.

ترک خوردن چرم طبیعی ؛ روش های پیشگیری و ترمیم
  1. تکرار کنید:

پس از مدتی می‎توانید دوباره این کار را تکرار نمائید. با توجه به غلظت قابل توجه مواد ترمیم کننده‎ی چرم، نمی‎توان آن را بر روی تمام سطح چرم استفاده نمود. پس از پایان روند ترمیم و خشک شدن مواد، می‎توانید با استفاده از یک واکس معمولی، سطح چرم خود را جلا دهید. با این کار می‎توانید خشکی چرم را از بین برده و عمر آن را طولانی‎تر نمائید. روند واکس زدن را تا جایی ادامه دهید که چرم دیگر آن را جذب نکرده و طبیعی جلوه کند.

توصیه همیشگی ما همان جمله معروف است: پیشگیری بهتر از درمان! سعی کنید با مراقبت های ساده و دائمی از کالای چرم، مانع ترک خوردگی و آسیب جدی به آن شوید. به این ترتیب می توانید تا مدتها با خیال راحت از مزیت ماندگاری محصولات چرم طبیعی و ظاهر فوق العاده آن بهره ببرید.


معرفی انواع مختلف فست فودها برای راه اندازی یک فست فود

در این مطلب سعی داریم در مورد انواع مختلف فست فود ها نصب و راه اندازی فست فود وتجهیزات فست فود اطلاعاتی را برای شما بیان نماییم

فست فود را می توان غذایی سریع، آسان و کم هزینه برای یک وعده غذایی خانواده به شمار آورد. با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی های اخیر در مورد ارزش مواد غذایی، بسیاری از فست فودها در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای سالم را نیز در منوی خود قرار داده اند. غالب فست فودها غذاهای شناخته شده ای برای مردم هستند که با به کار بردن تجهیزات خاص، زمان آماده کردن آن ها کوتاه تر شده و کم هزینه تر تهیه می شوند.

 

 

در این مطلب سعی داریم در مورد انواع مختلف فست فود ها نصب و راه اندازی فست فود وتجهیزات فست فود اطلاعاتی را برای شما بیان نماییم

فست فود را می توان غذایی سریع، آسان و کم هزینه برای یک وعده غذایی خانواده به شمار آورد. با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی های اخیر در مورد ارزش مواد غذایی، بسیاری از فست فودها در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای سالم را نیز در منوی خود قرار داده اند. غالب فست فودها غذاهای شناخته شده ای برای مردم هستند که با به کار بردن تجهیزات خاص، زمان آماده کردن آن ها کوتاه تر شده و کم هزینه تر تهیه می شوند.

سبک آمریکایی فست فودها

فست فودهای آمریکایی در سراسر دنیا شناخته شده هستند. برندهای شناخته شده ای مانند مکدونالد، ساب وی و برگر کینگ بهترین و با کیفیت ترین فست فودها را با قیمتی مناسب عرضه می کنند. بیشت رین تنوع آن ها در زمینه همبرگر است، که ترکیبی از گوشت، پنیر، پیازو کمی ترشی است که معمولا همراه با سیب زمینی سرخ شده به مشتری عرضه می شود. تفاوتی کعه برند ساب وی با سایرین دارد این است که بیش تر تمرکز خود را بر انواع ساندویچ قرار داده است و مشتری می تواند نحوه تهیه ساندویچ خود را انتخاب نماید.

سبک ایتالیایی فست فودها

بزرگترین و شناخته شده ترین برند فست فود ایتالیایی پیتزا هات است. این برند تنها پیتزا به مشتریان عرضه نمی کند بلکه دارای منوی متنوعی از پاستاها و سالادها است. پیتزا هات انواع بسیار مختلفی از پیتزا، پاستا و سالاد را به مشتریان عرضه می کند که پاسخگوی سلیقه طیف وسیعی از مردم است. پیتزا هات زیر مجموعه Yum!Brands است که در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است.

سبک مکزیکی فست فودها

تاکو بل، نام شناخته شده دیگری در فست فود است که زیر مجموعه Yum!Brands است و به ارائه انواع فست فود مکزیکی می پردازد. تاکو بل  در آمریکا بیش از 580 شعبه دارد که فست فودهای مکزیکی را مانند تاکو، بوریتو، فاهیتا و اِنچیلادا را به مشتریان علاقه مند به فست فود مکزیکی ارائه می کند. این برند از فست فودها سعی دارند تا با استفاده از مواد سالم و تازه که از مزرعه های مخصوص به خود آن ها تهیه می شود، غذاهایی سالم در اختیار مشتریان بگذارد.

سبک آسیایی فست فودها

فست فودهای آسیایی از نظر سالم بودن غذا در آخر لیست قرار دارند، چرا که اکثر آن ها غذاهایی هستند که در روغن سرخ می شوند. اکثر غذاهایی که در فست فودهای آسیایی تهیه می شوند حاوی منوسدیم گاوتامات (MSG) هستند. یک افزودنی که برای دادن عطر و طعم بهتر به غذا افزوده می شود. پاندا اکسپرس یکی از بزرگترین فست فودهای چینی در آمریکاست که بیش از 1000 شعبه در این کشور دارد.

شما میتوانید جهت راه اندازی فست فود یا خرید و نصب تجهیزات فست فود با مجموعه ایران اچ اف سی در ارتباط باشید.