akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

akhbarmohandesi

به روزترین اخبار نظام مهندسی

معرفی انواع مختلف فست فودها برای راه اندازی یک فست فود

در این مطلب سعی داریم در مورد انواع مختلف فست فود ها نصب و راه اندازی فست فود وتجهیزات فست فود اطلاعاتی را برای شما بیان نماییم

فست فود را می توان غذایی سریع، آسان و کم هزینه برای یک وعده غذایی خانواده به شمار آورد. با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی های اخیر در مورد ارزش مواد غذایی، بسیاری از فست فودها در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای سالم را نیز در منوی خود قرار داده اند. غالب فست فودها غذاهای شناخته شده ای برای مردم هستند که با به کار بردن تجهیزات خاص، زمان آماده کردن آن ها کوتاه تر شده و کم هزینه تر تهیه می شوند.

 

 

در این مطلب سعی داریم در مورد انواع مختلف فست فود ها نصب و راه اندازی فست فود وتجهیزات فست فود اطلاعاتی را برای شما بیان نماییم

فست فود را می توان غذایی سریع، آسان و کم هزینه برای یک وعده غذایی خانواده به شمار آورد. با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی های اخیر در مورد ارزش مواد غذایی، بسیاری از فست فودها در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای سالم را نیز در منوی خود قرار داده اند. غالب فست فودها غذاهای شناخته شده ای برای مردم هستند که با به کار بردن تجهیزات خاص، زمان آماده کردن آن ها کوتاه تر شده و کم هزینه تر تهیه می شوند.

سبک آمریکایی فست فودها

فست فودهای آمریکایی در سراسر دنیا شناخته شده هستند. برندهای شناخته شده ای مانند مکدونالد، ساب وی و برگر کینگ بهترین و با کیفیت ترین فست فودها را با قیمتی مناسب عرضه می کنند. بیشت رین تنوع آن ها در زمینه همبرگر است، که ترکیبی از گوشت، پنیر، پیازو کمی ترشی است که معمولا همراه با سیب زمینی سرخ شده به مشتری عرضه می شود. تفاوتی کعه برند ساب وی با سایرین دارد این است که بیش تر تمرکز خود را بر انواع ساندویچ قرار داده است و مشتری می تواند نحوه تهیه ساندویچ خود را انتخاب نماید.

سبک ایتالیایی فست فودها

بزرگترین و شناخته شده ترین برند فست فود ایتالیایی پیتزا هات است. این برند تنها پیتزا به مشتریان عرضه نمی کند بلکه دارای منوی متنوعی از پاستاها و سالادها است. پیتزا هات انواع بسیار مختلفی از پیتزا، پاستا و سالاد را به مشتریان عرضه می کند که پاسخگوی سلیقه طیف وسیعی از مردم است. پیتزا هات زیر مجموعه Yum!Brands است که در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است.

سبک مکزیکی فست فودها

تاکو بل، نام شناخته شده دیگری در فست فود است که زیر مجموعه Yum!Brands است و به ارائه انواع فست فود مکزیکی می پردازد. تاکو بل  در آمریکا بیش از 580 شعبه دارد که فست فودهای مکزیکی را مانند تاکو، بوریتو، فاهیتا و اِنچیلادا را به مشتریان علاقه مند به فست فود مکزیکی ارائه می کند. این برند از فست فودها سعی دارند تا با استفاده از مواد سالم و تازه که از مزرعه های مخصوص به خود آن ها تهیه می شود، غذاهایی سالم در اختیار مشتریان بگذارد.

سبک آسیایی فست فودها

فست فودهای آسیایی از نظر سالم بودن غذا در آخر لیست قرار دارند، چرا که اکثر آن ها غذاهایی هستند که در روغن سرخ می شوند. اکثر غذاهایی که در فست فودهای آسیایی تهیه می شوند حاوی منوسدیم گاوتامات (MSG) هستند. یک افزودنی که برای دادن عطر و طعم بهتر به غذا افزوده می شود. پاندا اکسپرس یکی از بزرگترین فست فودهای چینی در آمریکاست که بیش از 1000 شعبه در این کشور دارد.

شما میتوانید جهت راه اندازی فست فود یا خرید و نصب تجهیزات فست فود با مجموعه ایران اچ اف سی در ارتباط باشید.


چرم شتر بهترین انتخاب در خرید یک کیف چرم

در این مطلب، قرار است شما را با یکی از زیباترین انواع کیف چرم آشنا کنیم. برای بسیاری از کسانی که به استایل خود اهمیت می دهند، استفاده از کیف و پوشاک دوخته شده از چرم طبیعی یک اصل مهم و غیر قابل جایگزین است. بعد از مطالعه این مطلب به شما اطمینان می دهیم، در خرید کیف بعدی خود، از کیف پول چرم گرفته تا کیف زنانه چرم ، محصولات دوخته شده از چرم شتر را در اولویت قرار می‌دهید. در ادامه دو ویژگی اصلی این چرم را برای شما بیان خواهیم کرد.

کیف چرم شتر، یک عمر در کنار شماست!

کیف چرم شتر، یک عمر در کنار شماست!

مزیت اصلی کیف های چرم شتر نسبت به سایر چرم ها، دوام بیشتر آنهاست. چرم شتر در مقایسه با چرم گاو الیافی تا ۱۰برابر متراکم تر دارد و به همین علت مقاوم تر است. به زبان ساده، چرم شتر محصول دباغی پوست‌ حیوانی‌ست که در سختی زیاد تکامل یافته است. از این رو بیش از هر ویژگی دیگر، مقاومت بالا و عمر طولانی چرم شتر، استفاده از آن را جذاب می‌کند.

کیف چرم شتر رنگ و نقش منحصر به فردی دارد

بر خلاف سایر چرم ها ، طرح و نقش چرم شتر تکرار نمی‌شود. در طرح‌های کلاسیک این چرم، رگه‌هایی که به صورت طبیعی روی سطح چرم وجود دارد، به گونه‌ای کاملا متفاوت به زیبایی آن می‌افزاید و به مرور زمان، محصول دوخته شده از چرم شتر حالت کهنگی به خود نمی‌گیرد. بلکه در کنار داشتن دوام بالا، حس کلاسیک‌تری را به شما القا می‌کند. این ویژگی در مورد کیف هایی که روزانه استفاده می شوند، مانند کیف پول یا کیف دوشی کاملا محسوس است.

چرم نبوک شتر، با کیفیت‌ترین عضو خانواده چرم شتر است، این چرم همه ویژگی‌های متمایز چرم شتر را یک‌جا دارد: مقاوم و ماندگار است، نقوش چرم طبیعی در آن به شکل مشخصی دیده می شود و پس از مدتی استفاده، کلاسیک و با اصالت جلوه می کند.

با در نظر گرفتن این دو ویژگی به راحتی می‌توانید تفاوت چرم شتر با انواع دیگر چرم طبیعی را تشخیص دهید. فقط کافی‌ست آن را ببینید و لمس کنید: چرم گاوی در مقایسه با چرم شتر نرم‌تر است و در نوع خود چرم خوبی است. اما چرم شتر از اصالت و شخصیت بیشتری برخوردار است. در چرم شتر نقش و نگارهایی وجود دارد که منحصر به فرد است و در زیبایی محصول تولید شده به شکل محسوسی اثر می‌گذارد.

 

چرم شتر در چه محصولاتی استفاده می شود؟

همانطور که می‌دانید، پاهای شتر به نسبت بقیه‌ی اندامش، بلند‌تر است و کوهان آن از قسمت کمر گاو کوچکتر است. به همین دلیل، ترکیب بدنی شتر برای تولید محصولات کوچک مانند انواع کیف از جمله کیف پول، بسیار مناسب است و به ندرت در دوخت لباس های چرمی مورد استفاده قرار می گیرد.

به محصولات ایرانی تولید شده از چرم شتر اعتماد کنید!

از نظر قیمت، چرم شتر با بقیه چرم ها تفاوتی ندارد، اما در بازار مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. چرم شتر ایران به داشتن کیفیت بالا شناخته می‌شود و محصولات چرمی ساخت ایران، دارای کیفیت بسیار مناسبی‌ هستند.

بعضی از علاقه مندان به چرم طبیعی، زمانی که با چرم شتر مواجه می‌شوند، نمی‌دانند که آیا می‌شود به این چرم در مقابل چرم‌های وارداتی اعتماد کرد یا خیر: پاسخ همواره مثبت است. صاحب نظران تولید چرم در ایران، معتقدند که چرم شتر تولید ایران از نظر کیفیت حتی می‌تواند با محصولات چرمی متعلق به برند‌های ایتالیا رقابت کند و در عین حال، قیمت بسیار مناسبی دارد که مزیت قابل توجهی‌ برای مشتری‌ست.

حالا که با ویژگی‌های خاص چرم شتر آشنا شده‌اید، کافی‌ست همین حالا با کلیک بر روی دکمه زیر، مدل‌های مختلف کیف‌های چرم شتر را در فروشگاه اینترنتی نوزده بررسی و انتخاب نمایید. سفارش شما با ضمانت ۱۰ روز بازگشت کالا ، به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.


مشاهده انواع کیف چرم طبیعی


چرم اصل را چگونه می‌توان تشخیص داد

در قدم اول به برشهایی که در کالای چرمی وجود دارد نگاه کنید. اگر احساس کردید که با کالایی پلاستیکی مواجه‌اید، به طبیعی نبودن چرم به کار رفته در آن محصول شک کنید. اگر از علاقه‌مندان به خرید چرم طبیعی باشید می‌توانید با اعتماد به حس خود و دست کشیدن روی چرم، طبیعی و مصنوعی بودن آن را تشخیص دهید: چرم طبیعی (در عین داشتن دوام بالا) خیلی نرم است و از انعطاف بالایی برخوردار است. از بوی چرم هم می‌توان اصل بودن آن را تشخیص داد: بوی چرم اصل بسیار خاص است و در چرم مصنوعی به هیچ وجه نمی‌توان آن بو را به وجود آورد. و در نهایت یکی از بهترین روشهای تشخیص چرم طبیعی دقت در نقوش روی چرم است: رگه‌هایی که در بافت چرم طبیعی وجود دارد از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند، پس اگر در بافت و طرح چرم ، نظمی مشاهده کردید، به احتمال زیاد طبیعی نیست.

 

صنعت تولید چرم شتر در ایران

یکی از مراکز اصلی تولید چرم شتر در کشور، شرکت چرم مَنطِ است. این شرکت با بیش از ۵۵ سال تجربه در تولید چرم طبیعی، امروز تمرکز اصلی خود را بر روی تولید انواع کیف تولید شده از این چرم قرار داده است. چرم مَنطِ با وجود افزایش قیمت مواد اولیه در سال‌های اخیر، توانسته است تولیدات خود را با ثبات قیمت بیشتری عرضه نماید. شما همراهان عزیز می توانید محصولات متنوع این برند را در فروشگاه اینترنتی نوزده که تنها نماینده رسمی فروش آنلاین این محصولات است مشاهده کنید.

چرم شتر بهترین انتخاب در خرید یک کیف چرم

در این مطلب، قرار است شما را با یکی از زیباترین انواع کیف چرم آشنا کنیم. برای بسیاری از کسانی که به استایل خود اهمیت می دهند، استفاده از کیف و پوشاک دوخته شده از چرم طبیعی یک اصل مهم و غیر قابل جایگزین است. بعد از مطالعه این مطلب به شما اطمینان می دهیم، در خرید کیف بعدی خود، از کیف پول چرم گرفته تا کیف زنانه چرم ، محصولات دوخته شده از چرم شتر را در اولویت قرار می‌دهید. در ادامه دو ویژگی اصلی این چرم را برای شما بیان خواهیم کرد.

کیف چرم شتر، یک عمر در کنار شماست!

کیف چرم شتر، یک عمر در کنار شماست!

مزیت اصلی کیف های چرم شتر نسبت به سایر چرم ها، دوام بیشتر آنهاست. چرم شتر در مقایسه با چرم گاو الیافی تا ۱۰برابر متراکم تر دارد و به همین علت مقاوم تر است. به زبان ساده، چرم شتر محصول دباغی پوست‌ حیوانی‌ست که در سختی زیاد تکامل یافته است. از این رو بیش از هر ویژگی دیگر، مقاومت بالا و عمر طولانی چرم شتر، استفاده از آن را جذاب می‌کند.

کیف چرم شتر رنگ و نقش منحصر به فردی دارد

بر خلاف سایر چرم ها ، طرح و نقش چرم شتر تکرار نمی‌شود. در طرح‌های کلاسیک این چرم، رگه‌هایی که به صورت طبیعی روی سطح چرم وجود دارد، به گونه‌ای کاملا متفاوت به زیبایی آن می‌افزاید و به مرور زمان، محصول دوخته شده از چرم شتر حالت کهنگی به خود نمی‌گیرد. بلکه در کنار داشتن دوام بالا، حس کلاسیک‌تری را به شما القا می‌کند. این ویژگی در مورد کیف هایی که روزانه استفاده می شوند، مانند کیف پول یا کیف دوشی کاملا محسوس است.

چرم نبوک شتر، با کیفیت‌ترین عضو خانواده چرم شتر است، این چرم همه ویژگی‌های متمایز چرم شتر را یک‌جا دارد: مقاوم و ماندگار است، نقوش چرم طبیعی در آن به شکل مشخصی دیده می شود و پس از مدتی استفاده، کلاسیک و با اصالت جلوه می کند.

با در نظر گرفتن این دو ویژگی به راحتی می‌توانید تفاوت چرم شتر با انواع دیگر چرم طبیعی را تشخیص دهید. فقط کافی‌ست آن را ببینید و لمس کنید: چرم گاوی در مقایسه با چرم شتر نرم‌تر است و در نوع خود چرم خوبی است. اما چرم شتر از اصالت و شخصیت بیشتری برخوردار است. در چرم شتر نقش و نگارهایی وجود دارد که منحصر به فرد است و در زیبایی محصول تولید شده به شکل محسوسی اثر می‌گذارد.

 

چرم شتر در چه محصولاتی استفاده می شود؟

همانطور که می‌دانید، پاهای شتر به نسبت بقیه‌ی اندامش، بلند‌تر است و کوهان آن از قسمت کمر گاو کوچکتر است. به همین دلیل، ترکیب بدنی شتر برای تولید محصولات کوچک مانند انواع کیف از جمله کیف پول، بسیار مناسب است و به ندرت در دوخت لباس های چرمی مورد استفاده قرار می گیرد.

به محصولات ایرانی تولید شده از چرم شتر اعتماد کنید!

از نظر قیمت، چرم شتر با بقیه چرم ها تفاوتی ندارد، اما در بازار مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. چرم شتر ایران به داشتن کیفیت بالا شناخته می‌شود و محصولات چرمی ساخت ایران، دارای کیفیت بسیار مناسبی‌ هستند.

بعضی از علاقه مندان به چرم طبیعی، زمانی که با چرم شتر مواجه می‌شوند، نمی‌دانند که آیا می‌شود به این چرم در مقابل چرم‌های وارداتی اعتماد کرد یا خیر: پاسخ همواره مثبت است. صاحب نظران تولید چرم در ایران، معتقدند که چرم شتر تولید ایران از نظر کیفیت حتی می‌تواند با محصولات چرمی متعلق به برند‌های ایتالیا رقابت کند و در عین حال، قیمت بسیار مناسبی دارد که مزیت قابل توجهی‌ برای مشتری‌ست.

حالا که با ویژگی‌های خاص چرم شتر آشنا شده‌اید، کافی‌ست همین حالا با کلیک بر روی دکمه زیر، مدل‌های مختلف کیف‌های چرم شتر را در فروشگاه اینترنتی نوزده بررسی و انتخاب نمایید. سفارش شما با ضمانت ۱۰ روز بازگشت کالا ، به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.


مشاهده انواع کیف چرم طبیعی


چرم اصل را چگونه می‌توان تشخیص داد

در قدم اول به برشهایی که در کالای چرمی وجود دارد نگاه کنید. اگر احساس کردید که با کالایی پلاستیکی مواجه‌اید، به طبیعی نبودن چرم به کار رفته در آن محصول شک کنید. اگر از علاقه‌مندان به خرید چرم طبیعی باشید می‌توانید با اعتماد به حس خود و دست کشیدن روی چرم، طبیعی و مصنوعی بودن آن را تشخیص دهید: چرم طبیعی (در عین داشتن دوام بالا) خیلی نرم است و از انعطاف بالایی برخوردار است. از بوی چرم هم می‌توان اصل بودن آن را تشخیص داد: بوی چرم اصل بسیار خاص است و در چرم مصنوعی به هیچ وجه نمی‌توان آن بو را به وجود آورد. و در نهایت یکی از بهترین روشهای تشخیص چرم طبیعی دقت در نقوش روی چرم است: رگه‌هایی که در بافت چرم طبیعی وجود دارد از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند، پس اگر در بافت و طرح چرم ، نظمی مشاهده کردید، به احتمال زیاد طبیعی نیست.

 

صنعت تولید چرم شتر در ایران

یکی از مراکز اصلی تولید چرم شتر در کشور، شرکت چرم مَنطِ است. این شرکت با بیش از ۵۵ سال تجربه در تولید چرم طبیعی، امروز تمرکز اصلی خود را بر روی تولید انواع کیف تولید شده از این چرم قرار داده است. چرم مَنطِ با وجود افزایش قیمت مواد اولیه در سال‌های اخیر، توانسته است تولیدات خود را با ثبات قیمت بیشتری عرضه نماید. شما همراهان عزیز می توانید محصولات متنوع این برند را در فروشگاه اینترنتی نوزده که تنها نماینده رسمی فروش آنلاین این محصولات است مشاهده کنید.

75 ایده برای راه اندازی فست فود یا یک رستوران

چگونه می توان راه اندازی فست فود یا یک رستوران را انجام داد؟ با تحمل مشکلات، داشتن پشتکار و داشتن خلاقیتی پایان ناپذیر!!

شاید در شهر شما بیش از صدها رستوران وجود داشته باشد یا صدها نفر به راه اندازی فست فود اقدام کرده اند و این تعداد زیاد به معنی آن است که مردم گزینه های زیادی برای انتخاب پیش رو دارند. آن ها زمانی که می خواهند بیرون از خانه غذا بخورند، باید از بین رستوران های موجود یکی را انتخاب کنند و مطمئنا معیارهای زیادی را برای انتخاب خود در نظر خواهند گرفت.

تجهیزات فست فود

پس شما به عنوان فردی که صاحب رستوران است چه کاری می توانید انجام دهید که رستوران شما در صدر انتخاب ها قرار بگیرد؟ چگونه می توانید مردم را تشویق کنید تا به رستوران شما بیایند؟

برای دانستن جواب سوالات بالا ادامه مطلب را بخوانید. در ادامه ما ۷۵ ایده را به شما معرفی می کنیم که با به کار گرفتن آن ها مشتریان شما تمایل پیدا می کنند تا دوباره و دوباره به رستوران شما بیایند.

  • از مواد غذایی تازه استفاده کنید. این روزها مشتریان بیش تر در مورد موادی که غذای آن ها از آن تهیه می شود کنجکاو هستند. هر چه مشتری شما بیش تر در مورد تازه بودن موادی که شما استفاده می کنید مطمئن باش، بیش تر انگیزه پیدا می کند که به رستوران شما بیاید.
  • به سرآشپزهای خود اهمیت دهید. سعی کنید سرآشپزهای شما دلیل اصلی جذابیت رستوران شما باشند. تا جایی که می توانید دست آن ها را در تنوع دادن به غذاها و منوی رستوران باز بگذارید. این کار باعث می شود تا مردم در هر بار مراجعه به رستوران غذایی جدید در منو ببینند.
  • ایده های خود را در مقیاس های کوچک امتحان کنید. اگر هنوز آمادگی لازم برای عملی کردن ایده جدید خود را در مقیاسی وسیع در رستوران ندارید اما می خواهید میزان کارآمدی ایده خود را بسنجید، می توانید در بخش کوچکی از رستورن خود را آن را به کار بگیرید و میزان استقبال مشتریان را بررسی کنید.
  • از سرآشپزهای مختلف استفاده کنید. می توانید هر ماه یک سرآشپز جدید را برای چند روزی دعوت کنید و به این صورت مشتریان را تشویق کنید تا به رستوران شما بیایند.
  • با دیگر رستوران ها همکاری کنید. سعی کنید با دیگر رستوران هایی که در محدوده شما قرار دارند رابطه همکاری داشته باشید. چرا که با این کار می توانید طیف وسیع و مختلفی از مشتریان را جذب کنید.
  • مشتریان را با سرآشپزهای آشنا کنید. می توانید گاهی برنامه ای در رستوران خود برگزار کنید که مردم از نزدیک با سرآشپزهای شما آشنا شوند و سرآشپزها به صورت خصوصی تنها برای تعدادی از مشتریان در محیطی جداگانه آشپزی کنند. این که مشتریان شما احساس کنند مشتری خصوصی سرآشپز شما هستند، تجربه کم نظیری برای آن ها خواهد بود.
  • فضاها را در کنار هم به کار بگیرید. برخی از بخش های رستوران در روز بیش تر مورد پسند مشتریان برای نسشتن هستند و برخی دیگر با توجه به نور پردازی شما در شب بیش تر مورد توجه قرار می گیرند. سعی کنید فضای خود را طوری طراحی کنید که مشتریان در همه جا احساس راحتی داشته باشند.
  • از حیوانات در طراحی فضای رستوران کمک بگیرید. می توانید در طراحی فضای رستوران خود از آکواریوم یا دیگر نوع حیوانات استفاده کنید. شما حتی می توانید تمرکز خود را بر گونه خاصی از حیوانات قرار دهید و به این صورت مشتریان شما علاقه مند هستند تا از این ایده شما در طراحی نیز لذت ببرند.
  • نوشیدنی های خود را تنوع بدهید. درست است که تمرکز اصلی رستوران بر ارائه غذاهای متنوع است اما مشتریان در کنار غذا نوشیدنی نیز سفارش می دهند. سعی کنید منوی نوشیدنی شما متنوع و با طعم های جدید طراحی شود.
  • نوشیدنی های بدون قند و بیرون بر داشته باشید. میت وانید تعدادی از نوشیدنی های خود را در منویی جداگانه و به نحوی ارائه دهید که مشتریان در هنگام رفتن از رستوران آن ها سفارش بدهندو همراه خود ببرند.
  • محلی جداگانه برای صرف نوشیدنی داشته باشید. برخی رستوران ها در عقب رستوران محلی طراحی می کنند که مشتریان در آن جا فقط می توانند نوشیدنی سفارش دهند. شما حتی می توانید در ورودی رستوران خود چنین مکانی داشته باشید.
  • مکانی برای تجربه نوشیدنی های جدید طراحی کنید. غذا خوردن و نوشیدن یک نوشیدنی خوب در بیرون از خانه یک تجربه لذت بخش است. شما می توانید با خلاقیتی کوچک آن را برای مشتریان خود لذت بخش تر کنید. گزینه ای در منوی نوشیدنی های خود قرار دهید که با استفاده از آن مشتریان بتوانند ترکیب نوشیدنی خود را انتخاب کنند.
  • نوشیدنی سلف سرویس ارائه دهید. می توانید با یک برانامه و طرح درست این امکان را برای مشتریان ود فراهم کنید که خودشان نوشیدنی خودشان را تهیه کنند و از ان کار لذت ببرند.
  • از فرهنگ ها و نشانه های عامه پسند در فضای رستوران استفاده کنید. می توانید از مواردی که مربوط به تاریخ و فرهنگ مردم منطقه شما هستند و فکر می کنید برای مشتریان جذابند در طراحی فضای رستوران خود استفاده کنید.
  • از نشانه های افراد سرشناس و محبوب در تاریخ شهر و کشور خود در رستوران خود استفاده کنید. شما حتی می توانید بخش هایی از رستوران را متناسب با عناصر مربوط به یک چهره تاریخی طراحی کنید.
  • از نور استفاده بهینه داشته باشید. در طراحی فضای رستوران خود از نور درست و مناسب استفاده کنید. شما حتی می توانید از سنسورهای نوری در رستوران استفاده نمایید و یافتن آن سنسورها و روشن کردن چراغ ها توسط آن ها برای مشتریان جذاب خواهد بود.
  • مشتریان خود را به دنیایی جدید ببرید. یکی از رستوران های معروف آمریکایی طراحی فضای رستوران را با مارپیچ ها و راهارو های خاصی انجام داده استو هم چنین گارسن ها با لباس های ویژه نه تنها غذا را سرو می کنند، بلکه تردستی های کوچک و زیبایی نیز در حین سرو غذا به نمایش می گذارند.
  • به مشتریان خود ماموریت بدهید. در هنگام ورود مشتری به رستوران، می توانید او را با یک چالش مواجه کنید. یکی از رستوران های شناخته شده به مشتریان خود ماموریت جاسوسی می دهد و آن ها مجبور هستند برای برخی کارها کلمه رمز را بیابند و تشویق می شوند تا ماموریت خود را به پایان برسانند.
  • غذاهایی ارائه دهید که ریشه در فرهنگ و تاریخ شما داشته باشند. این که مواد غذاای شما تازه باشد خیلی خوب است، اما سعی کنید در آماده کردن غذا نیز خلاقیت داشته باشید. غذاهای اصیل مربوط به فرهنگ منطقه را نیز در منو بگنجانید.
  • از مناظر اطراف خود استفاده کنید. اگر رستوران شما در منطقه است که میت وان از مناظر اطراف برای جذابیت استفاده کرد، حتما از این گزینه برای جذب بیش تر مشتریان استفاده کنید. حتی ممکن است خیابانی در مقابل شما باشد که مردم به آن رفت و آمد می کنند و شما با چینش درست میزها بتوانید به مشتریان این امکان را بدهید تا در هنگام صرف غذا شاهد جریان پر تکاپوی زندگی در آن سوی دیوارهای رستوران شما باشند.
  • اجازه بدهید مشتریان برخی نوشیدنی ها را در ظرف مناسب بریزند. برخی نوشیدنی ها روش خاصی برای ریختن داخل ظرف دارند. مثلا تزیین قهوه مهارت خاصی می خواهد. گاهی این شانس را به مشتریان خود بدهید تا مهارت خود را در این گونه کارها به چالش بکشند. حتی می توانید از این کار به عنوان یک مسابقه و رقابت استفاده کنید و برای برنده امتیازات ویژه ای در سفارش غذای رستوران قائل شوید.
  • غذای رستوران را برای مشتریان بیرون هم بفرستید. می توانید گاهی اوقات و در برخی روزها و مناسبات امکان سفارش غذای بیرون بر داشته باشید. حتی می توانید در صورت امکان غذا را با پیک مخصوص برای مشتریان ارسال کنید. این کار به جذب مشتری کمک بسیاری خواهد کرد.
  • اجازه بدهید مشتریان غذای خود را آماده کنند. داشتن این امکان که مشتری بتواند همه و یا بخشی از غذای خود را آماده کند، واقعا به جذب مشتری کمک شایانی می کند. مشتری مستقیما در روند آماده کردن غذای خود مشارکت می کند و از این کار لذت می برد. هم چنین صرف غذا نیز برای وی لذت بخش تر خواهد بود. شما می توانید برخی از غذاهای منوی خود را با این روش به مشتریان پیشنهاد بدهید. این روشی است که بسیاری رستوران های معروف و حتی فست فودها از آن به خوبی بهره می گیرند.
  • مکان های مختلف را در یک جا  جمع کنید. اگر رستوران شما دارای دو طبقه یا بیش تر است می توانید هر طبقه را به یک نوع خوراک اختصاص دهید. شما حتی می توانید در یک فضای مناسب و با استفاده از دیوارهای موقت و فضابندی درست، هر بخش را برای نوع خاصی از غذاها طراحی کنید. مثلا در یک طبقه یا بخش فقط نواع ساندویچ و پیتزا و در بخش دیگر غذاهای دیگر را به مشتریان خود عرضه کنید.
  • از تاریخچه منطقه و ساختمان رستوران استقاده کنید. ممکن است ساختمانی که شما در حال حاضر از آن به عنوان رستوران استفاده می کنید، پیش از این کاربری متفاوتی داشته است. اگر کاربری و تاریخچه آن برای مشتریان جذابیت دارد، حتما از آن برای جذاب تر کردن رستوران خود استفاده کنید. حتی این امکان وجود دارد که ساختمان رستوران شما در منطقه ای باشد که از نظر تاریخی ارزش خاصی داشته باشد. هرگونه اطلاعات مربوط به آن را به نحوی در فضابندی رستوران استفاده کنید و از این عوامل به نحوی استفاده کنید که برای مشتریان شما جذابیت داشته باشد.


75 ایده برای راه اندازی فست فود یا یک رستوران

 

چگونه می توان راه اندازی فست فود یا یک رستوران را انجام داد؟ با تحمل مشکلات، داشتن پشتکار و داشتن خلاقیتی پایان ناپذیر!!

شاید در شهر شما بیش از صدها رستوران وجود داشته باشد یا صدها نفر به راه اندازی فست فود اقدام کرده اند و این تعداد زیاد به معنی آن است که مردم گزینه های زیادی برای انتخاب پیش رو دارند. آن ها زمانی که می خواهند بیرون از خانه غذا بخورند، باید از بین رستوران های موجود یکی را انتخاب کنند و مطمئنا معیارهای زیادی را برای انتخاب خود در نظر خواهند گرفت.

تجهیزات فست فود

پس شما به عنوان فردی که صاحب رستوران است چه کاری می توانید انجام دهید که رستوران شما در صدر انتخاب ها قرار بگیرد؟ چگونه می توانید مردم را تشویق کنید تا به رستوران شما بیایند؟

برای دانستن جواب سوالات بالا ادامه مطلب را بخوانید. در ادامه ما ۷۵ ایده را به شما معرفی می کنیم که با به کار گرفتن آن ها مشتریان شما تمایل پیدا می کنند تا دوباره و دوباره به رستوران شما بیایند.

  • از مواد غذایی تازه استفاده کنید. این روزها مشتریان بیش تر در مورد موادی که غذای آن ها از آن تهیه می شود کنجکاو هستند. هر چه مشتری شما بیش تر در مورد تازه بودن موادی که شما استفاده می کنید مطمئن باش، بیش تر انگیزه پیدا می کند که به رستوران شما بیاید.
  • به سرآشپزهای خود اهمیت دهید. سعی کنید سرآشپزهای شما دلیل اصلی جذابیت رستوران شما باشند. تا جایی که می توانید دست آن ها را در تنوع دادن به غذاها و منوی رستوران باز بگذارید. این کار باعث می شود تا مردم در هر بار مراجعه به رستوران غذایی جدید در منو ببینند.
  • ایده های خود را در مقیاس های کوچک امتحان کنید. اگر هنوز آمادگی لازم برای عملی کردن ایده جدید خود را در مقیاسی وسیع در رستوران ندارید اما می خواهید میزان کارآمدی ایده خود را بسنجید، می توانید در بخش کوچکی از رستورن خود را آن را به کار بگیرید و میزان استقبال مشتریان را بررسی کنید.
  • از سرآشپزهای مختلف استفاده کنید. می توانید هر ماه یک سرآشپز جدید را برای چند روزی دعوت کنید و به این صورت مشتریان را تشویق کنید تا به رستوران شما بیایند.
  • با دیگر رستوران ها همکاری کنید. سعی کنید با دیگر رستوران هایی که در محدوده شما قرار دارند رابطه همکاری داشته باشید. چرا که با این کار می توانید طیف وسیع و مختلفی از مشتریان را جذب کنید.
  • مشتریان را با سرآشپزهای آشنا کنید. می توانید گاهی برنامه ای در رستوران خود برگزار کنید که مردم از نزدیک با سرآشپزهای شما آشنا شوند و سرآشپزها به صورت خصوصی تنها برای تعدادی از مشتریان در محیطی جداگانه آشپزی کنند. این که مشتریان شما احساس کنند مشتری خصوصی سرآشپز شما هستند، تجربه کم نظیری برای آن ها خواهد بود.
  • فضاها را در کنار هم به کار بگیرید. برخی از بخش های رستوران در روز بیش تر مورد پسند مشتریان برای نسشتن هستند و برخی دیگر با توجه به نور پردازی شما در شب بیش تر مورد توجه قرار می گیرند. سعی کنید فضای خود را طوری طراحی کنید که مشتریان در همه جا احساس راحتی داشته باشند.
  • از حیوانات در طراحی فضای رستوران کمک بگیرید. می توانید در طراحی فضای رستوران خود از آکواریوم یا دیگر نوع حیوانات استفاده کنید. شما حتی می توانید تمرکز خود را بر گونه خاصی از حیوانات قرار دهید و به این صورت مشتریان شما علاقه مند هستند تا از این ایده شما در طراحی نیز لذت ببرند.
  • نوشیدنی های خود را تنوع بدهید. درست است که تمرکز اصلی رستوران بر ارائه غذاهای متنوع است اما مشتریان در کنار غذا نوشیدنی نیز سفارش می دهند. سعی کنید منوی نوشیدنی شما متنوع و با طعم های جدید طراحی شود.
  • نوشیدنی های بدون قند و بیرون بر داشته باشید. میت وانید تعدادی از نوشیدنی های خود را در منویی جداگانه و به نحوی ارائه دهید که مشتریان در هنگام رفتن از رستوران آن ها سفارش بدهندو همراه خود ببرند.
  • محلی جداگانه برای صرف نوشیدنی داشته باشید. برخی رستوران ها در عقب رستوران محلی طراحی می کنند که مشتریان در آن جا فقط می توانند نوشیدنی سفارش دهند. شما حتی می توانید در ورودی رستوران خود چنین مکانی داشته باشید.
  • مکانی برای تجربه نوشیدنی های جدید طراحی کنید. غذا خوردن و نوشیدن یک نوشیدنی خوب در بیرون از خانه یک تجربه لذت بخش است. شما می توانید با خلاقیتی کوچک آن را برای مشتریان خود لذت بخش تر کنید. گزینه ای در منوی نوشیدنی های خود قرار دهید که با استفاده از آن مشتریان بتوانند ترکیب نوشیدنی خود را انتخاب کنند.
  • نوشیدنی سلف سرویس ارائه دهید. می توانید با یک برانامه و طرح درست این امکان را برای مشتریان ود فراهم کنید که خودشان نوشیدنی خودشان را تهیه کنند و از ان کار لذت ببرند.
  • از فرهنگ ها و نشانه های عامه پسند در فضای رستوران استفاده کنید. می توانید از مواردی که مربوط به تاریخ و فرهنگ مردم منطقه شما هستند و فکر می کنید برای مشتریان جذابند در طراحی فضای رستوران خود استفاده کنید.
  • از نشانه های افراد سرشناس و محبوب در تاریخ شهر و کشور خود در رستوران خود استفاده کنید. شما حتی می توانید بخش هایی از رستوران را متناسب با عناصر مربوط به یک چهره تاریخی طراحی کنید.
  • از نور استفاده بهینه داشته باشید. در طراحی فضای رستوران خود از نور درست و مناسب استفاده کنید. شما حتی می توانید از سنسورهای نوری در رستوران استفاده نمایید و یافتن آن سنسورها و روشن کردن چراغ ها توسط آن ها برای مشتریان جذاب خواهد بود.
  • مشتریان خود را به دنیایی جدید ببرید. یکی از رستوران های معروف آمریکایی طراحی فضای رستوران را با مارپیچ ها و راهارو های خاصی انجام داده استو هم چنین گارسن ها با لباس های ویژه نه تنها غذا را سرو می کنند، بلکه تردستی های کوچک و زیبایی نیز در حین سرو غذا به نمایش می گذارند.
  • به مشتریان خود ماموریت بدهید. در هنگام ورود مشتری به رستوران، می توانید او را با یک چالش مواجه کنید. یکی از رستوران های شناخته شده به مشتریان خود ماموریت جاسوسی می دهد و آن ها مجبور هستند برای برخی کارها کلمه رمز را بیابند و تشویق می شوند تا ماموریت خود را به پایان برسانند.
  • غذاهایی ارائه دهید که ریشه در فرهنگ و تاریخ شما داشته باشند. این که مواد غذاای شما تازه باشد خیلی خوب است، اما سعی کنید در آماده کردن غذا نیز خلاقیت داشته باشید. غذاهای اصیل مربوط به فرهنگ منطقه را نیز در منو بگنجانید.
  • از مناظر اطراف خود استفاده کنید. اگر رستوران شما در منطقه است که میت وان از مناظر اطراف برای جذابیت استفاده کرد، حتما از این گزینه برای جذب بیش تر مشتریان استفاده کنید. حتی ممکن است خیابانی در مقابل شما باشد که مردم به آن رفت و آمد می کنند و شما با چینش درست میزها بتوانید به مشتریان این امکان را بدهید تا در هنگام صرف غذا شاهد جریان پر تکاپوی زندگی در آن سوی دیوارهای رستوران شما باشند.
  • اجازه بدهید مشتریان برخی نوشیدنی ها را در ظرف مناسب بریزند. برخی نوشیدنی ها روش خاصی برای ریختن داخل ظرف دارند. مثلا تزیین قهوه مهارت خاصی می خواهد. گاهی این شانس را به مشتریان خود بدهید تا مهارت خود را در این گونه کارها به چالش بکشند. حتی می توانید از این کار به عنوان یک مسابقه و رقابت استفاده کنید و برای برنده امتیازات ویژه ای در سفارش غذای رستوران قائل شوید.
  • غذای رستوران را برای مشتریان بیرون هم بفرستید. می توانید گاهی اوقات و در برخی روزها و مناسبات امکان سفارش غذای بیرون بر داشته باشید. حتی می توانید در صورت امکان غذا را با پیک مخصوص برای مشتریان ارسال کنید. این کار به جذب مشتری کمک بسیاری خواهد کرد.
  • اجازه بدهید مشتریان غذای خود را آماده کنند. داشتن این امکان که مشتری بتواند همه و یا بخشی از غذای خود را آماده کند، واقعا به جذب مشتری کمک شایانی می کند. مشتری مستقیما در روند آماده کردن غذای خود مشارکت می کند و از این کار لذت می برد. هم چنین صرف غذا نیز برای وی لذت بخش تر خواهد بود. شما می توانید برخی از غذاهای منوی خود را با این روش به مشتریان پیشنهاد بدهید. این روشی است که بسیاری رستوران های معروف و حتی فست فودها از آن به خوبی بهره می گیرند.
  • مکان های مختلف را در یک جا  جمع کنید. اگر رستوران شما دارای دو طبقه یا بیش تر است می توانید هر طبقه را به یک نوع خوراک اختصاص دهید. شما حتی می توانید در یک فضای مناسب و با استفاده از دیوارهای موقت و فضابندی درست، هر بخش را برای نوع خاصی از غذاها طراحی کنید. مثلا در یک طبقه یا بخش فقط نواع ساندویچ و پیتزا و در بخش دیگر غذاهای دیگر را به مشتریان خود عرضه کنید.
  • از تاریخچه منطقه و ساختمان رستوران استقاده کنید. ممکن است ساختمانی که شما در حال حاضر از آن به عنوان رستوران استفاده می کنید، پیش از این کاربری متفاوتی داشته است. اگر کاربری و تاریخچه آن برای مشتریان جذابیت دارد، حتما از آن برای جذاب تر کردن رستوران خود استفاده کنید. حتی این امکان وجود دارد که ساختمان رستوران شما در منطقه ای باشد که از نظر تاریخی ارزش خاصی داشته باشد. هرگونه اطلاعات مربوط به آن را به نحوی در فضابندی رستوران استفاده کنید و از این عوامل به نحوی استفاده کنید که برای مشتریان شما جذابیت داشته باشد.